Avatar billede sevelius Nybegynder
13. april 2005 - 16:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fodnoteproblemer - deler siderne

Hej.

Sidder og skriver en større opgave og skal til at indsætte nogle fodnoter. Dette har desværre givet mig lidt problemer..... Hver gang jeg indsætter en note sker der det at den deler resten af dokumentet i en linie pr. side. (altså rigtig rigtig mange sider)

Jeg er godt klar over, at jeg har gjort noget galt, men jeg kan ikke lure hvad det er.

Help me please....!!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2005 - 16:08 #1
Tyder på, at du har lavet en "kæmpe" fodnote eller at siden er sat forkert op.

Se først under Filer->Sideopsætning->Layout. Sidehoved og Sidefod er std. 1cm.

Hvad er højden ca. på din fodnote? (se linealen på skærmbilledet).
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2005 - 16:08 #2
PS: Hvis det ikke er fortroligt, så smid evt. en kopi på eksperten (at) on-site . dk

Så skal jeg nok lige kigge på det - og naturligvis poste svaret her, hvis jeg finder fejlen.
Avatar billede sevelius Nybegynder
13. april 2005 - 16:11 #3
Den er 3 cm. da det er kravet til opsætningen
Avatar billede sevelius Nybegynder
13. april 2005 - 16:13 #4
Dokumentet er sendt pr. mail
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. april 2005 - 16:40 #5
Den var sgu led :-)

Det er din fodnote seperator, den er gal med - du har fået defineret en masse linieskift efter den vandrette streg.

Her er hjælpen til at redigere seperatoren med (søg evt. selv på noteseperator for at få vist det lidt pænere i den indbyggede hjælp).

Ændre eller fjerne en fodnote- eller slutnoteseparator
Dokumentteksten adskilles fra fodnoter og slutnoter med en kort vandret streg, der kaldes en noteseparator. Hvis noterne fylder så meget, at de fortsætter på næste side, udskrives en længere streg, der kaldes en fortsættelsesseparator. Du kan selv definere separatorer ved at tilføje kanter, tekst eller grafik.

Skift til normal dokumentvisning.
Klik på Fodnoter i menuen Vis.
Der vises en meddelelse, hvis der er både fodnoter og slutnoter i dokumentet. Klik på Fodnoteområdet eller Slutnoteområdet, og klik derefter på OK.

I noteruden skal du klikke på den separatortype, som du vil ændre eller fjerne, i boksen Fodnoter eller Slutnoter:
Klik på Fodnoteseparator eller Slutnoteseparator for at ændre den separator, der vises mellem dokumentteksten og noterne.
Klik på Fortsættelsesseparator for fodnoter eller Fortsættelsesseparator for slutnoter for at ændre separatoren for noter, der fortsætter fra den foregående side.

Marker separatoren, og foretag de ønskede ændringer:
Tryk på DELETE for at fjerne separatoren.
Indsæt en delelinje til multimedieklip, eller skriv tekst, hvis du vil redigere separatoren.
Klik på Nulstil, hvis du vil gendanne standardseparatoren.
Bemærk!

Notetekst vises ikke sammen med separatoren.
Hvis du vil se fortsættelsesseparatoren, som den ser ud i det udskrevne dokument, skal du klikke på Visning af udskriftslayout i det vandrette rullepanel.
I browseren vises en brugerdefineret noteseparator som en kort vandret streg.
Avatar billede sevelius Nybegynder
13. april 2005 - 16:51 #6
Takker mange gange