Avatar billede torbenmolgaard Nybegynder
13. april 2005 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Multi-threading - hvordan undgår man simultan-tilgang

Jeg har en central database-tilgang-klasse som anvendes af en flok tråde samtidig - med alle de vidunderligheder som det medfører af problem-potentiale.

Jeg er ikke ekspert udi hverken threading eller .net og er lidt på glatis. Dokumentationen vrimler jo med frække ord og det hele peger lidt i retning af at jeg skal bruge adskillige dage på at forstå tingene.

Er der ikke en "nem måde" at trådsikre sin klasse på? Jeg er blevet fortalt at man i Java kan opnå trådsikring blot ved at erklære sin klasse "synchronized", men det er tilsyneladende ikke så nemt i VB .net.

Vejledning modtages med kyshånd!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2005 - 15:46 #1
VB.NET har en:

SyncLock etobject
    ...
End SyncLock

til at lave det samme som Java's synchronized
Avatar billede torbenmolgaard Nybegynder
13. april 2005 - 21:08 #2
Ja det ser jo ret nemt ud ;)

Bortset fra at min klasse har en forfærdelig masse funktioner - kan man synclock'e hele klassen once and for all eller skal man padle sig gennem hver eneste funktion?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2005 - 21:10 #3
du kan ikke synclock'e en hel klasse
Avatar billede torbenmolgaard Nybegynder
13. april 2005 - 21:21 #4
Ok tak skal du ha'.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2005 - 21:23 #5
hmmmmm
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
23. januar 2006 - 14:41 #6
hvad skete der lige med det svar?