Avatar billede filmeditor Praktikant
13. april 2005 - 00:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til admin opsætning

Hej venner.

Jeg sidder her og har designet en website med gode råd og ideer. Hende som jeg har lavet den forløbige betasite til, har jeg tænkt mig at hun skal kunne gå via internettet ind på websiden, logge ind(admin?) og så skrive hendes nyeste ideer ned...hvilket så automatisk går ind og ligger sig på en subsite sammen med de andre ideer fra tidligere.

Problemet er bare det...jeg ved ikke hvordan jeg skal bære mig an.
Så hvis der er nogle flinke mennesker herinde som giddet at hjælpe mig stakkel, så vil jeg blive superglad.

Paul
Avatar billede badazz Novice
13. april 2005 - 00:42 #1
For at kunne udføre den opgave, kræver det at du entes skriver til en txt fil, eller tilføjer det til en database, eller bevæger dig ud i et wiki system i PHP, men jeg vil anbefale dig at søge hjælp i ASP gruppen.
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/ASP/?Esession=fe20b6f704714f5f50fc1de09598bdc2
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
05. maj 2005 - 17:25 #2
Medmindre at du laver alt fra bunden selv skal du ud i et eller andet "content management-system" som man kan få gratis alle mulige steder. Og selv når det er gratis skal du ud i at vælge serverteknologi (PHP og ASP allerede foreslået), og så er der naturligvis opgaven med at sætte det op på dit endelige servervalg.

Hvis du vitterlígt er nybegynder skal du vælge efter hvad du brænder mest for: At udvikle (=lave det hele selv, meget tidskrævende) eller at anvende (=finde content management modul, mindre svært).

Prøv evt. dette gratis modul i ASP -> http://www.ezyedit.com/content/default.asp
Avatar billede filmeditor Praktikant
02. august 2007 - 13:29 #3
Lukker spørgsmålet