Avatar billede jumbojet Nybegynder
12. april 2005 - 12:50 Der er 2 kommentarer

Langsom switch

Efter at have udskiftet en switch med kortsluttet strømforsyning og installeret en ny switch, kører netværket meget langsomt.
Det er en 10/100 mbit switch med 24-porte. Kopiering over netværket går meget langsomt. Switchen er en low-price uden administration. Er det måske for billig en switch til at afvikle "tung" data med filer på måske 50-100 mb?
Avatar billede baziez Nybegynder
19. april 2005 - 14:09 #1
Switshen kan godt oplyse 10/100 men måske som samlede bredbånd over den chip der switcher. overføre en fil af gangen. prøv at både modtage og sende. kan være at en af delne er hurtigere, det kan skylles af forskelige netværkskort.. hvis det skal gå hurdigt brug krydsekabel. jeg har også haft engang en lille netværk med to server hvor de to var forbundet med krydsekabel og i den en server var der to netværkskort hvor den en af med var til LAN og videre til WAN :P ,  hvor lang tid tager det at overføre 100mb? har du prøvet at bruge en program der viser hvor hurdigt du overfører med? hjælp det?
Avatar billede jumbojet Nybegynder
19. april 2005 - 14:31 #2
Jeg byttede switchen til en HP 2524 og fik hastigheden tilbage på den måde.