Avatar billede ddayone Nybegynder
30. marts 2001 - 14:03 Der er 18 kommentarer

FTP gennem Proxy

Hej Allesammen

Min arbejdsplads har lukket for alt FTP access. Derfor lyder mit spørgsmål om der findes en webside, hvor man kan lave FTP download til en shared folder og derefter hente filerne hjem via HTTP port 8080 ?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. marts 2001 - 14:11 #1
permenent eller bare denne ene gang??
Avatar billede ddayone Nybegynder
30. marts 2001 - 14:27 #2
Jeg vil gerne have en permanent løsning, så jeg kan evt. kan hente FTP-filer til eksempelvis I-drive eller lignende og så hente filerne derfra.
Avatar billede quinnx Nybegynder
30. marts 2001 - 14:36 #3
kan du definere det sammen
Avatar billede quinnx Nybegynder
30. marts 2001 - 14:38 #4
kan du definere det lidt bedre
Avatar billede ddayone Nybegynder
30. marts 2001 - 14:49 #5
Jeg prøver at gøre det mere forståeligt. Der er lukket for alt FTP trafik til min Client. Jeg vil gerne gøre følgende:

Jeg har brug for at få en fil fra en ftp-server ned på min lokale pc, det er ikke muligt, da jeg bruge FTP. Jeg spekulerer derfor på om der findes en website som tilbyder, at man kan schedulere et get job til en FTP-server. Så ville jeg kunne hente filen via HTTP port 8080 som er åben til min lokale pc. Altså med andre ord, jeg slipper for FTP trafik.
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 14:51 #6
Hvis i har TeleDK kan du bruge http://autohent.inet.tele.dk/
Avatar billede burningice Nybegynder
30. marts 2001 - 14:55 #7
okay... du vil have et side hvor du kan definere url på den fil du vil \"downloade\" og hvor filen skal sendes hen...
Avatar billede ddayone Nybegynder
30. marts 2001 - 14:55 #8
Det er lige hvad jeg har brug for, men vi er ikke kunder hos TeleDK, findes der ikke en bannersponseret site som er uafhængig udbyder?
Avatar billede fanta Nybegynder
30. marts 2001 - 15:09 #9
prøv med yahóo briefcase evt.
Avatar billede ddayone Nybegynder
30. marts 2001 - 15:34 #10
De har også lukket for adgang til Yahoo Briefcase
Avatar billede burningice Nybegynder
30. marts 2001 - 15:43 #11
hmm.. well.. det eneste jeg har fundet er download.com som tilbyder downloads til dit X-Drive
Avatar billede steffen Nybegynder
30. marts 2001 - 16:33 #12
Hvis du selv kontrollerer den FTP du vil hente fra, kan du sætte den op til at køre fx port 110 (pop3), port 80 (web, evt. 8080 som du er inde på) eller måske 23 (telnet), eller en af de andre typiske porte der er åbne i firewalls.

En anden mulighed kunne være selv at køre ovennævnte script (hent det fx fra www.hotscripts.com) på en server derude, du behøver bare at kunne køre fx PHP eller PERL og kunne skrive til en disk.
Avatar billede ddayone Nybegynder
30. marts 2001 - 16:57 #13
Hej Steffen

Mit problem består nemlig i, at jeg ikke selv kontroller den FTP-server, og jeg kan derfor ikke køre på port 8080
Avatar billede steffen Nybegynder
30. marts 2001 - 17:01 #14
Havde du mulighed for selv at køre en http-service et sted?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. marts 2001 - 17:06 #15
altså.. du har en server som du har fuldt kontrol over som du kan smide filerne hen på og derfra hente via port 8080??
Avatar billede steffen Nybegynder
30. marts 2001 - 17:08 #16
En CGI-baseret løsning kunne være fx:
http://www.jmarshall.com/tools/cgiproxy/faq.html

Men perl og php versionerne er noget pænere (synes jeg selv).
Avatar billede mrcorex Nybegynder
30. marts 2001 - 19:40 #17
Download SocksCap32 V2.0 fra Socks WWW site på http://www.socks.nec.com. Installer programmet og konfigurer det i henhold til dit firmas netværk.

Jeg bruger det med STOR fornøjelse.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
19. april 2001 - 12:00 #18
ddayone>30/3 var dit sidste respons. Er det løst? Hvis det er så synes jeg at du skal lukke spm. Der er for mange åbne!

/CoRex