Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 09:30 Der er 26 kommentarer og
7 løsninger

Projekt-opgave

Hej,
Vi har en projekt-opgave der handler om \"Racisme i Danmark\", og vi har brug for nogle svar på vores spøgsmål.

Hvor stammer racisme fra?
Hvordan opstod racisme?
Hvorfor opstod racisme?
Hvorfor er man racist?
Er der nogle racistiske organtationer?
Er der nogle racistiske patier i folketinget?

Vi har desværre kun 5 dage tilbage.

Hilsen
Tobias,
Yousif,
Toke
Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. marts 2001 - 09:32 #1
Så har I jo travlt ;o)
Avatar billede Gnefner Novice
30. marts 2001 - 09:32 #2
Racistiske organitationer >> Jeg ved ikke rigtig om man kan klade dem, det. men nazisterne har jo en hel masse imod jøder og udlændinge og det er jo SUPER racisme....en irganitation ved jeg ikke lige om men kan kalde dem....!!!
Avatar billede Gnefner Novice
30. marts 2001 - 09:33 #3
Fuck hvordan kan jeg lave så mange stavefejl i et indlæg...??
Avatar billede ezzuk Nybegynder
30. marts 2001 - 09:38 #4
så vidt jeg har forstået, skulle der vist ikke være nogen partier i folketinget som er racistiske. de ville jo heller ikke være godt, at de kom ud med det. så ville de jo miste en hel del tilhængere.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. marts 2001 - 09:40 #5
Nej som ezzuk siger er der ingen partier i Folketinget der officielt er erklærede racister..
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 09:44 #6
Har John Hansen ikke en racistisk organisition?
:-?

Hilsen
TYT (Tobias, Yousif og Toke
Avatar billede rali Praktikant
30. marts 2001 - 09:44 #7
Ja der er racistiske organisationer: KKK
Eller Ku Klux klan.
I øvrigt er der jo også \"Dansk Folkeparti\"
Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. marts 2001 - 09:45 #8
rali >> Dansk Folkeparti er ikke officielt racister...

Jeg er meget uenig i deres holdninger, men de er ikke erklærede racister
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 09:48 #9
Nej, Dansk FolkeParti er ikke officelt racister men deres politik er ret racistisk.

Hilsen
TYT
Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. marts 2001 - 09:49 #10
ysubhi >> Ja den er.. men ikke officielt ;o)
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 09:51 #11
Hvad med racistiske organisitioner? Er der nogen?

Hilsen
TYT
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 09:55 #12
Hvad laver KKK?

Hilsen
TYT
Avatar billede realone Nybegynder
30. marts 2001 - 09:57 #13
Avatar billede Diojr Praktikant
30. marts 2001 - 09:58 #14
Hvad KKK laver.... Humm, har du aldrig nogensinde set en amerikansk film hvor KKK indgår?? Eller for den sags skyld en af de utallige udsendelser om dem. KKK\'s slogan er \"White Power\" og det overholder de så godt de kan ved at skræmme sorte væk fra områder styret af KKK, slå dem ihjel, torturere dem osv.... KKK er nok indbegrebet af rascisme.
Avatar billede realone Nybegynder
30. marts 2001 - 09:58 #15
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 09:58 #16
Er KKK også i Danmark? Findes de også ikke kun i USA?

Hilsen
TYT
Avatar billede realone Nybegynder
30. marts 2001 - 10:00 #17
TYT --- KKK findes kun i USA...Heldigvis  ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. marts 2001 - 10:02 #18
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. marts 2001 - 10:03 #19
http://www.unlearningracism.org er i det hele taget en god kilde :)
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 10:03 #20
Er der så ikke nogen racistiske organisitioner i DANMARK?

Hilsen
TYT
Avatar billede realone Nybegynder
30. marts 2001 - 10:11 #22
TYT --- JoW....Hvis man kan kalde nazisterne for racister...??
Avatar billede realone Nybegynder
30. marts 2001 - 10:20 #23
Så Sq ikke lige, at donky havde skrevet det samme :-)
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 10:23 #24
Fed hjemmeside (http://www.stopdanskfolkeparti.subnet.dk) vi fandt en hel masse!

Hilsen
TYT
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 10:42 #25
NanoQ> Vi har desværre ikke tid nok til at oversætte de engelske side du linkede til. Vi vil helst undersøge danske side.

Hilsen
TYT
Avatar billede Diojr Praktikant
30. marts 2001 - 10:51 #26
Undskyld jeg siger det, men det virker som om at i har stillet spørgsmålene for at vi skal løse projektopgaven for jer. Det er jo jeres opgave derfor må det være jeres opgave at søge informationer og f.eks oversætte sider. Alene det at vi har forklaret og linket til så mange sider må da være rigeligt.. I forventer vil ikke at modtage en færdig opgave pr. E-mail???
Avatar billede ysubhi Nybegynder
30. marts 2001 - 11:00 #27
diojr> Nej vil ikke have at i løser opgaven for os, men vi er ikke gode til at finde oplysninger. Vi har desværre kun 5 dage og interview har vi ikke nok af. Det eneste løsning var at finde oplysninger via Eksperten.dk. Men vi ønsker IKKE \"færdig opgave pr. E-mail\".

Hilsen
TYT
Avatar billede rali Praktikant
30. marts 2001 - 11:54 #28
Hvis I vil se en film omkring KKK så se \"Mississippi Burning\". Den handler nærmest kun om KKK og racisme til sorte.
Avatar billede Diojr Praktikant
30. marts 2001 - 14:35 #29
TYT>>

Så vidt jeg lige hurtigt kan tælle har i fået 17 links til sider i kan besøge... Men ikke givet point til nogen....... Mon ikke der på de 17 sites er rigeligt informationer til jeres opgave??
Avatar billede realone Nybegynder
31. marts 2001 - 16:10 #30
Hader når folk ikke vil af med points  :-(
Avatar billede ysubhi Nybegynder
01. april 2001 - 09:54 #31
Undskyld forsikelsen. Vi loggede ud.
Avatar billede leiling Nybegynder
01. april 2001 - 11:34 #32
hvorfor er man racist>> 1: man er syg i hovedet
2: man syntes at bare fordi man har en anden hudfarve så er man en stor nar der skal udryddes
3: de har måske mistet en søster eller en bror eller en der står dem nær og den der myrdede han/hende havde en anden hudfarve, så tror de at ALLE med en anden hudfarve er mordere elle lgn.