Avatar billede discodvaergen Nybegynder
10. april 2005 - 14:48 Der er 8 kommentarer

Daemon tools x64

Hejza..

har lige fået installeret Winxp 64bit prof. Men nu viser det sig så at daemon tools, et uundværligt program, ikke kan køre.

Det viser sig at der er lavet en beta version af daemon tools som understøtter xp64.. Er det nogen der ved hvor man kan finde den henne ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 15:06 #1
Det lader til at man skal godkendes som betatester for Daemon, og man får så tilsendt programmet, og pt skriver de at de ikke behøver flere.

Prøv evt om Microsofts egen version, Virtual-CDROM-Control-Panel virker på din 64 bit prof:
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Images-Utils/Virtual-CDROM-Control-Panel.shtml
Avatar billede discodvaergen Nybegynder
10. april 2005 - 17:04 #2
jeg har prøvet at installere det der program du anbefalede.. men hvordan får du den til at installere den der driver ?? for efter jeg har kopieret filen over i system32 biblioteket, så kan den ikke finde den !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 17:28 #3
Den skal over i
c:\windows\system32\DRIVERS
folderen

Prøv at se om det går bedre.
Avatar billede discodvaergen Nybegynder
10. april 2005 - 21:01 #4
har jeg prøvet, men uden held :(.. ved ikke lige hvad der går galt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 21:23 #5
Hmm.. jeg fik den ganske vist installeret og driveren startet, men jeg tror du vil blive skuffet over funktionaliteten i den, da det ikke er nær så brugervenligt som Daemontools, foruden at den ikke understøtter så mange forskellige image-typer som Daemon tools.

Det er nok ikke lige vejen at gå.
Avatar billede discodvaergen Nybegynder
10. april 2005 - 21:33 #6
problemet er at jeg ikke kan se filen inde i system32\drivers mappen :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 21:44 #7
Jeg kunne godt se den, men fik lavet det lidt forkert, da jeg blot installerede den på skrivebordet. Da jeg bagefter ville lukke driveren igen og åbne den rigtige i system32\drivers mappen, kunne jeg godt se den, men den var markeret til sletning.

Efterfølgende genstartede jeg maskinen og havde ingen problemer med at finde og starte driveren i system32\drivers folderen. Jeg havde dog ingen iso filer liggende på maskinen og den ville ikke mounte dem over netværket, så det har jeg altså ikke prøvet.
Avatar billede discodvaergen Nybegynder
11. april 2005 - 08:16 #8
hvordan kan det være jeg ikke kan se den i mappen ?? fatter det altså ikke :(.