Avatar billede alibali Nybegynder
09. april 2005 - 20:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Hele" spil på pc?

Jeg arbejder i en klub hvor vi har 12 maskiner i netværk. "Problemet" ved det er at de fleste spil skal bruge cd-rommen for at spille.
Mit spørgsmål er: Kan man installere "hele" spil på pc'erne så vi slipper for cd-rom med et program eller andet?? Ligesom de har på netcafeer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2005 - 20:53 #1
Hvis du laver et image af CD´en med f.eks. CloneCD, kan du tilgå imaget med daemon tools...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2005 - 20:56 #2
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/daemon_tools.cfm

Daemon tools opretter et (eller flere) virtuelle DVD-rom drev. Hvert af disse drev kan knyttes til en image fil af et spil, og fungerer derfor fuldstændig som om CD´en sad i.

Du skal dog tjekke en ekstra gang om der i licensen til spillet står noget specifikt om at spillet ikke må benyttes på den måde.

Men umiddelbart skulle der efter dansk lovgivning ikke være nogen problemer. Det er en digital kopi til eget brug = backup - så længe der selvfølgelig er en original CD for hver imagefil....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2005 - 20:59 #3
Hovsa - det var ikke direkte til D-tools. Den er her: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php

D-Tools er freeware, mens CloneCD er shareware. Licensen til CloneCD er nu ikke særlig kostbar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2005 - 21:00 #4
Og jeg spammer videre :-)

CloneCD forefindes i flere versioner. Den efter min mening bedste er denne: http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

Men der findes mange andre programmer der kan lave en imagefil af en CD. Brændeprogrammet Nero f.eks. - så har du i forvejen sådan et program er det selvfølgelig at foretrække.
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 21:09 #5
Her er microsofts bud

http://www.softwarepatch.com/windows/xpvirtualcd.html

det skal dog sige hvis du skal bruge andet for at det kan lade sig gøre (fx. en crack eller noget) så er det ulovligt.

Det skal være selve programmet som kan gøre det alene før det er lovligt.
Avatar billede alibali Nybegynder
09. april 2005 - 22:13 #6
Så er jeg vist dækket ind :-) Så er det bare at prøve sig frem.... Hurtig og god respons,- tak skal I ha'!
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:17 #7
ole_madsen spam lige en sidste gang med et svar:o)

ligger mit med dette "spam" indlæg.:)
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:17 #8
damn så ligger jeg sgu en kommentar!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2005 - 23:00 #9
.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
10. april 2005 - 07:52 #10
Husk nu lige på, at hvis klubben skal være lovlig, skal i have en licens af spillene til hvér pc...