Avatar billede 4u2x Nybegynder
09. april 2005 - 18:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Musikserver med login

Prøvede at ramme den mest præcise kategori, så undskyld hvis det er lidt skævt ramt.

Jeg leder efter et program ala Shoutcast til winamp, så andre kan høre hvad man spiller på sin computer. Der skal dog være mulighed for at lave login på den, så folk kun kan lytte hvis de har indtastet det rigtige login.

En som kender sådan et program?
Avatar billede wise Seniormester
09. april 2005 - 23:47 #1
Hmmm, mon ikke du rammer ind i noget copyright lovgivning, med mindre det er din egne kreationer du afspiller...
Ting der på denne måde kan opfattes på kant med loven vil du sjældent få hjælp til på Eksperten...
Avatar billede 4u2x Nybegynder
10. april 2005 - 15:19 #2
Synes det er utroligt at folk altid skal fiske 'loven' op, bare fordi man har lyst til at have en privat musikserver. Jeg er ikke den eneste/første som har spurgt om sådan noget her... det burde være muligt at få hjælp før folk begynder at lege advokater på et område hvor man faktisk ikke har spurgt om lidt jura-hjælp. Selv kender jeg lovgivning og alle de KODA regler og priser, så PLZ lad være med at henvis folk til 'loven', der spørger om sådan noget her, lad være med at svar hvis det ikke svarer på spørgsmålet hvis det ikke besvarer spørgsmålet på nogen som helst måde.

Ingen surer miner her, men er da bestemt træt af at høre folk der siger sådan noget der.
Avatar billede sixer Nybegynder
10. april 2005 - 15:26 #3
Wise... Han spørg om der findes et program, så er det jo det du skal hjælpe ham med. Jeg tror udemærket godt at han kender til loven om copyright og alt det der.
Om det er lovligt, ulovligt eller hans eget hjemlavet musik, det han vil have på hans musikserver, har intet med spørgsmålet at gøre. Så det vil hjælpe en del på hans spørgsmål, at du svarede på det, istedet for at "beskylde" ham for at spille ulovligt musik. :)
Avatar billede wise Seniormester
10. april 2005 - 18:17 #4
Fair nok - point taken.
Jeg ville egentlig mest advare/forklare hvorfor du evt ikke fik svar...

Eksperten er ret skrappe på dette punkt,
Jeg fik selv på et tidspunkt påtale fra coadmin fordi jeg havde sagt omkring snifning på et net at det krævede at man havde adgang til routeren for at få det hele... Jeg mener stadig bare det var et komplet svar på spørgmålet.

Og SIXER hvis vi endelig skal brokke, så er dit svar jo endnu mere irrelvant for 4usx end mit (om mulig ;-))

Whatever, håber du også får et brugbart svar, og så en god søndag aften til jer alle...
Avatar billede 4u2x Nybegynder
31. maj 2005 - 11:59 #5
lukker