Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 14:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

hvilke ram og bundkort

hej jeg skal til at købe en ny computer til en ven... men er kommet i tvivl om hvilke ram og hvilket bundkort har set på følgende:

bundkort:
ASUS A8N-SLI Deluxe(http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=116253)
MSI K8N SLI Platinum(http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=123346)

hvilket skal jeg vælge... og kan det betale sig at vælge "ASUS A8N-SLI Deluxe" frem for "ASUS A8N-SLI"... det skal også kunne betale sig prismæssigt

ram:
Elixir 2 x 512 MB (http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=54364)
Kingston ValueRAM 2 x 512 MB (http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=48878)
(rammende skal køre i dual channel)

hvilke skal jeg vælge? det skal også kunne betale sig prismæssigt
Avatar billede machholdt Nybegynder
09. april 2005 - 14:15 #1
Det kommer jo lidt an på hvad din kammerat skal bruge computeren til.. Der er mange funktioner på deluxe jo.. Hvis han skal bruge det er det et godt bundkort..

Mht. Ram.. Elixir er fine nok til prisen.. Ville ikk ofre på kingston selvom det dog er af fin kvalitet!
Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 14:17 #2
spille høre musik og se film
Avatar billede machholdt Nybegynder
09. april 2005 - 14:20 #3
Så er det billige at foretrække.. Selvfølgelig med et ordentligt grafikkort!!
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 14:20 #4
ASUS A8N-SLI Deluxe er et godt kort, men til dine formøl kan du ligeså godt tage Asus A8V deluxe.

Koster knap 800 kr. Hvilken CPU har du til kortet?

AF RAM ville jeg tage Crucial Ballistix

http://www.tweakup.dk/article/432/dk/

Totalt fede RAM til billig penge

http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/BL6464Z402.html
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 14:21 #5
Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 14:24 #6
ASUS Extreme N6600GT/TD pci-e
Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 14:27 #7
Chill Innovation CP-400P Rev. 2.0
Western Digital Raptor WD360GD 36.7 GB
Athlon 64 3000+
Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 14:28 #8
hvad med at tage ASUS A8N-SLI det ligger omkring de 900.-
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 14:29 #9
DEt sidste ser fint ud.

Vælger du dette bundkort http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99767 er det vigtigt du får det i en revision 2. Dette er rettet for diverse fejl kontra revsion 1!

Dertil kommer at du skal sørge for at få den CPU med navn winchester.
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 14:30 #10
ASUS A8N-SLI er også cool, men hvorfor et SLI bundkort når du kun vil have et grafikkort :D

Du skal vel også have et grafikkort
Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 14:33 #11
tror jeg holder mig til ASUS A8N-SLI(delux) han har kun penge til et lige pt det er meningen at han vil have et mere senere

ASUS Extreme N6600GT/TD pci-e(grafikkort)

er winchester ikke dyre
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 14:35 #12
Winchester koster ikke mere.

Godt valg af bundkort og grafikkort :D
Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 14:38 #13
men er ASUS A8N-SLI Deluxe at foretrække frem for MSI K8N SLI Platinum
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 16:39 #14
De er begge super
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
09. april 2005 - 17:12 #15
Hej Asger !!!!!
De er begge fine bundkort,og kanon grafikkort
men jeg har selv lige opgraderet til ASUS A8N-SLI DL
Det er nemt at finde ud af og kanon hurtigt, har ingen skrupler ved at anbefale dig kortet.
Ram, kun DDR 3200. kan du lide kvalitet så tag kingston, de er lidt dyrere, men garanti er også noget man kan forholde sig til og det yder kingston,du skal til dit bundkort hvis du har råd købe 1024, men hvis ikke så kan du sagtens nøjes med 512, men husk lige på, at den er normalt konstrueret til DUAL, så klodsen skal sidde i nr.2 fra højre, lidt vigtigt, ellers får du en kedelig biiib lyd.

God fornøjelse, du bliver ikke skuffet.

Ulrik
Avatar billede asger_ss Nybegynder
09. april 2005 - 18:59 #16
har læst lidt om elixir rammene og det virker som at de har problemer med at køre sammen med ældre msi(nforce 2 chipset) kort men de skulle køre godt sammen med Asus
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 09:05 #17
Tag dem jeg linker til. Det er super guf
Avatar billede asger_ss Nybegynder
10. april 2005 - 12:29 #18
ja men de koster også 3 gange så meget