Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. april 2005 - 17:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gem som avi ?

Hej allesammen.

Har lavet min første 3d ani.

Men når jeg gemmer den kommer der en masse streger og ikke rigtige farver på avi filen.

Hvad skyldes deT ?

På forhånd tak.
RAsmus Madsen.
Avatar billede osborne Nybegynder
10. april 2005 - 01:49 #1
Lyder mystisk.. skriv lidt mere om problemet (hvilken Max version har du? hvilken avi format gemmer du i? afspiller du den inde fra Max eller f.eks. med Mediaplayer? Hvad mener du med streger - kan du se din animation eller er det hele blot streger?

Kan du gemme i andre formater og afspille dem ok ?
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
10. april 2005 - 12:44 #2
hej.

Ved ikke om jeg gemmer dem rigtigt. Gå bare op og vælger make prewiev.
Er det forkert ?

Det er 6.0.

Det er i alle afspilling programmer.

Farverne er meget grå og kedelige (de skulle være blå) og der er nogen lodrette streger hele vejen ned af filmen.

Håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede osborne Nybegynder
10. april 2005 - 21:43 #3
Ok, Max 6 .. prøv istedet at lave en rigtig rendering dvs. vælg menuen Rendering > Render. Derinde vælger du f.eks. Active Time Segment og sætter din ønsked størrelse på filmen (f.eks. blot 640x480 som en test). Nede under Render output trykker du på Files knappen go vælger et sted på din harddisk og et filnavn f.eks. Rasmus01.avi. Du vil så blive spurgt hvad slags AVI du ønsker. Du kan her som test blot lade den være på uncompressed. Så Trykker du Render knappen.

Hvis du kikker på din harddisk vil der ligge en avi fil som du kan dobbeltklikke og se om den fungerer. Som du også kan se er filen ret stor (det er fordi den er uncompressed), men det kan du altid stille på .. ligesom der er en milliard settings du kan stille på med hensyn til din rendering. Det kan du læse om i hjælpen til Max.

Håber det hjælper
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
10. april 2005 - 22:39 #4
Takker mange gange