Avatar billede badal Nybegynder
08. april 2005 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sammen kobl afsnit

Jeg har en afsnit som skal vises på samme side. Dvs. det skal ikke være sådan at to linjer bliver vist på side 1 og 2 andre på side 2. Enten skal hele afsnittet vises på side 1 hvis den kan være der ellers på side 2.

Jeg benytter Word XP.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. april 2005 - 12:34 #1
Formater - Afsnit - Faneblad 'Linie og sideskift', og hak i 'Hold linier sammen'
Avatar billede badal Nybegynder
08. april 2005 - 12:50 #2
hej petkrug
Jeg kan ikke får det til at virke med "keep lines together" men istedet for virker det med "Keep with text".
Så hvis du kommer med et svar vil jeg give point da du bragte mig ind på det rigtig spor.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. april 2005 - 13:19 #3
Ja, jeg var selv i tvivl om hvilken en det nu var, så det blev et skud. Men godt, at du fik det til at virke.
Avatar billede hcma Novice
08. april 2005 - 13:21 #4
det der på dansk kaldes "beskyt mod horeunger"
Avatar billede skater Nybegynder
08. april 2005 - 13:25 #5
Hmm, for at undgå sideskift midt i et afsnit er det nu "keep lines together" - "keep with next" er for at holde flere afsnit sammen. Husk, at et afsnit i word-regi afsluttes med et tast på [enter].
Avatar billede badal Nybegynder
08. april 2005 - 13:28 #6
catbody ...det er da godt nok et underligt navn funktionen har på dansk .. :)

hmm jeg markede bare teksten som jeg ville holde sammen. Så rent faktisk kan det væer at jeg ikke har fået trykket på enter men det må jeg prøve.