Avatar billede netro Nybegynder
07. april 2005 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopier tekst med baggrund eller helt uden

Jeg skal have et tekststykke kopieret fra Word. Men baggrunden er hele tiden hvid, når jeg paster. Jeg har også prøvet at indsætte et ensfarvet billede bag teksten som baggrund, men det kommer ikke med, når jeg kopierer. Hvad gør jeg? Allerbedst ville det være, hvis jeg kunne kopiere teksten med transparent baggrund.
Avatar billede hcma Novice
07. april 2005 - 15:21 #1
indsæt dit tekststykke i en tekstboks og formater så tekstboksen til at være uden streg og baggrund.
Avatar billede hcma Novice
07. april 2005 - 15:22 #2
skulle være et svar
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2005 - 16:07 #3
Måske forstår jeg dig ikke korrekt, men er det du ønsker, at du kan kopiere en tekst fra Word og indsætte den på en farvet baggrund, uden at baggrundsfarven fra Word følger med?

Hvor skal teksten i givet fald indsættes?
Avatar billede netro Nybegynder
07. april 2005 - 21:07 #4
Præcis, men det gør ikke noget, at baggrundsfarven følger med. Jeg vil bare undgå, at den er hvid.

Jeg skal indsætte det på et billede i PSP, da der ikke er særlig mange muligheder for tekstopsætning her. Jeg bruger ver. 7, men der er vist nogle flere muligheder i ver. 9.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2005 - 22:39 #5
Jeg kender ikke PSP, men normalt kopierer du kun teksten fra Word, ikek baggrunden. Med mindre du kopierer som et billede. Hvis det er tilfældet tror jeg ikke, at der er så meget at gøre.
Avatar billede netro Nybegynder
07. april 2005 - 23:10 #6
Jeg vil gerne kopiere baggrunden med, for den har jeg givet den rigtige farve. Jeg får bare kun teksten med, og så bliver baggrunden automatisk hvid, når jeg paster.

catbody -> Der sker noget mærkeligt med det forslag. Godt nok kommer baggrunden korrekt med, men teksten får en helt anden font og størrelse, end den havde i Word-dokumentet.