Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
07. april 2005 - 09:58 Der er 3 kommentarer

Udtræk fra tabel

Jeg har et forum, i det forum poster jeg nogle nyheder. Jeg ville nu gerne have et utræk af mine nyheder til en slags nyheds side.

Tabellen phpbb_posts_text indeholder alt hvad der er postet i mit forum og i den har man post_id - bbcde_uid - post_text - post_subject.

Jeg vil gerne have post subject og post_text fra forumets nyhedes kategori ud på min nyheds side, men jeg kan ikke gå efter noget ID mæssigt da der ikke er noget der indikere hvilke posts er fra nyheds sektionen.

Post_id > ser ud til bare at være fortløbende ID'er
BBcde_uid > er en unik identifier code som jeg ikke kan se mig ud af.

anybody have an idear ?
Avatar billede bromer Nybegynder
07. april 2005 - 10:21 #1
er der andet i det end at lave en almindelig select? Altså select post_id,post_subject,post_text from phpbb_posts_text
Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
07. april 2005 - 12:12 #2
Ja alle posts i hele forumet står i phpbb_posts_text jeg kan ikke skælne mellem nyheder eller andre kategorier.
Avatar billede bromer Nybegynder
07. april 2005 - 12:46 #3
Der må være en indikation af hvilken type rækkerne har. Hvilke felter indeholder tabellen udover, hvad du allerede har skrevet?