Avatar billede svipser Nybegynder
06. april 2005 - 14:33 Der er 7 kommentarer

Hvordan får jeg en tabel i en celle til at fylde 100%

Jeg har LÆNGE siddet og prøvet at finde ud at et - syns jeg - simpelt problem! Men KAN ikke løse det.

Jeg har en tabel - 800 pixels bred - 600 pixels høj, med tre kolonner. I den venstre kolonne/celle (og gerne en dag i den højre!) vil jeg gerne have en ny tabel der fylder cellen 100% ud i højden. Men tabellen reagerer kun på pixel-værdier - og slet ikke på procenter!

Hvorfor kan jeg ikke få tabellen til at fylde 100% af de 600 pixels cellen har i højden!!!???

Hjæælp!
Avatar billede hehlers Nybegynder
06. april 2005 - 14:36 #1
Ved i koden at skrive height="100%" i den <table> det drejer sig om.
Altså <table height="100%">  Virker det ikke?
Avatar billede hehlers Nybegynder
06. april 2005 - 14:39 #2
nej hov det virker ikke... sry..
Kan du ikke bare sætte den til at være 600 pixels høj så?
Avatar billede svipser Nybegynder
06. april 2005 - 14:46 #3
Ja - er det ik underligt!! Og jo - jeg kunne i princippet også bare bruge 600 pixels i højden! Men i virkeligheden vil jeg gerne have at siden skal kunne udvide sig i længden alt efter indholdet. Men problemet er det samme!
Avatar billede svipser Nybegynder
06. april 2005 - 14:57 #4
Hvordan får jeg ellers lagt tekst og links ind både i toppen og i bunden af cellen!?
Avatar billede svipser Nybegynder
06. april 2005 - 15:05 #5
Har selv fundet en løsning! Jeg lægger en ekstra tabel under den store - mage til den øverste. På den måde kan jeg aligne tekst i toppen af den øverste celle og aligne tekst i bunden af den nederste celle! Det andet med %-erne kan nok bare ikke lade sig gøre! Men hvis der er én der har en løsning - er vi interesserede!!
Avatar billede miss-g Seniormester
06. april 2005 - 23:33 #6
Ved ikke om den her side siger noget:
http://www.quirksmode.org/css/100percheight.html
Avatar billede jmjveb Nybegynder
24. april 2005 - 21:01 #7
Jeg tror du skal sørge for at den første tabel ikke har Cellpadding og Cellspace - altså disse står med 0 pix. Så skulle det ikke være noget problem at smide en ny tabel ind i den første og få den til at fylde hele tabellen.

Evt. en ny tabel med et antal rækker i den første - man kan altid indsætte "paragraph" i rækkerne.

Hjælper dette ?