Avatar billede stellahell Nybegynder
06. april 2005 - 13:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Omgå proxy spærring af MSN

Hey alle,

Jeg sidder et sted hvor det er blevet besluttet ikke at tillade os adgang til MSN messenger mere. Dette er tildels pga folk der ikke kan administrere friheden, men det er desværre RET ærgeligt for os andre der bruger det til noget fornuftigt og arbejdsmæssigt!
Jeg kan forestille mig at der er blevet spærret via proxyserveren, men der må vel finde en måde at omgå dette på? Jeg kan desværre ikkk fortælle jer så meget teknisk om proxyserveren eller om hele vores system. Det eneste jeg kan sige er at vi alle kører win2k på alle maskiner.

Yderligere kan jeg fortælle at alle her på stedet stort set er blevet smidt af messenger, men jeg kan stadig logge på? Hvad kan der være anderledes ved min computer? Jeg er selvfølgelig bare glad for at jeg stadig er på, men jeg ville jo gerne lige hjælpe de andre ;)

Sorry hvis det hele er lidt vagt beskrevet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. april 2005 - 13:50 #1
Det kan være at din messenger er sat op til at bruge proxy-server og de andre ikke er det.
Check i Funktioner | indstillinger | forbindelser om din er sat op til proxyserver port 80.
Avatar billede rossoneris Nybegynder
06. april 2005 - 13:52 #2
I sin tid jeg legede med Linux firewall, mener jeg faktisk at der var en port hvor messenger kører på som man kunne lukke og åbne. Kan det ikke passe ?
Avatar billede stellahell Nybegynder
06. april 2005 - 13:58 #3
alle vores msn står til proxyserver port 80. Ja jeg mener godt at man kan lukke den port som msn kører på og det er sikkert også det vores administrator har gjort på befaling, men jeg havde bare håber på at det kunne omgås på en måde. Administratoren har bl.a. også lige blokeret hjemmesiden e-messenger.net, så vi heller ikke kunne bruge det!
Avatar billede rossoneris Nybegynder
06. april 2005 - 14:04 #4
Tja - når der først er lukket er der ikke det store at gøre. Så kræver det installering af programmet som mirc eller icq - men dette er jo nok også næppe lovlig

Msn er dog langt de fleste gange lukket land hos virksomheder, da det ofte blir til fis og ballade + det er en farlig kilde til virus, når man modtager alverdens filer fra kammerater man lige skal åbne.
Avatar billede stellahell Nybegynder
06. april 2005 - 14:07 #5
Men hvis de har lukket en port burde jeg vel heller ikke kunne komme på msn? Vi kører jo trods alt alle gennem samme proxy?
Avatar billede rossoneris Nybegynder
06. april 2005 - 14:11 #6
Nå for dælen ja - din pc virker det stadig på. Jeg går ikke ud fra at han har været rundt hos samtlige brugere og sætte noget op på computeren, men måske har han overset din pc. Ved ikke om han har gjort det på en ip range, hvor din pc så er "undsluppet"

Har du prøvet at logge af og på ? - så er det muligt at du også "ryger" af
Avatar billede rossoneris Nybegynder
06. april 2005 - 14:12 #7
altså lukket af og på pc`en
Avatar billede stellahell Nybegynder
06. april 2005 - 14:14 #8
jeps jeg har haft min pc slukket og tændt igen. Men tjo det kan jo godt være han bare har overset min computer i første omgang. (og nej han har ikke været rundt og rode med hver enkelte pc.) Så må jeg jo bare vente og se om han finder mig før eller siden :)
Avatar billede stellahell Nybegynder
06. april 2005 - 14:15 #9
min pc må være magisk ;)
Avatar billede rossoneris Nybegynder
06. april 2005 - 14:16 #10
Ja - din "tid" vil også komme - ihvertfald hvis han er en administrator med styr på tingene :)
Avatar billede stellahell Nybegynder
06. april 2005 - 14:17 #11
Han har slet slet ikke styr på noget! :) Det er måske mit held!
Avatar billede rossoneris Nybegynder
06. april 2005 - 14:25 #12
meen .. det kan jo være han en dag kommer forbi og falder over at din msn kører :-/