Avatar billede pnr Nybegynder
06. april 2005 - 11:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan den ikke finde poster med underscore

Jeg skal have fundet alle de mail adresser i en tabel der indeholder tegnet _ (underscore), jeg har så prøvet med følgende sqlsæting:

SELECT    *
FROM        tblKunder
WHERE    (kundenr = 5) AND (email LIKE '%_%')

Men den retunere bare alle poster i databasen.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2005 - 11:47 #1
_ har speciel betydning i LIKE
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2005 - 11:48 #2
Prøv:

email LIKE '%[_]%'
Avatar billede pnr Nybegynder
06. april 2005 - 11:53 #3
Jep det var det der skulle til. Hvad betyder _ i like?
Avatar billede pnr Nybegynder
06. april 2005 - 11:54 #4
Hov ja tusind tak for hjælpen, smid lige et svar så er der point på vej!
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2005 - 11:59 #5
% Any string of zero or more characters. WHERE title LIKE '%computer%' finds all book titles with the word 'computer' anywhere in the book title.
_ (underscore) Any single character. WHERE au_fname LIKE '_ean' finds all four-letter first names that end with ean (Dean, Sean, and so on).
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2005 - 11:59 #6
svar
Avatar billede fennec Nybegynder
06. april 2005 - 11:59 #7
Taget fra SQL EM hjælp:

_ = Any single character

WHERE name LIKE '_ean' finds all four-letter first names that end with ean (Dean, Sean, and so on).
Avatar billede fennec Nybegynder
06. april 2005 - 12:00 #8
for langsom :o)
Avatar billede pnr Nybegynder
06. april 2005 - 12:26 #9
Jeg takker!

fennec: tak for dit forsøg! Men arne_v er super hurtig ;-)
Avatar billede fennec Nybegynder
06. april 2005 - 12:37 #10
Det var nu også kun for at forklare dit tillægs ?, men da jeg sendte første gang var E nede (hvilket jeg synes sker tit i små perioder efterhånden), også var Arne desvære hurtigere da E kom op igen.

Skam dig Arne. Nu havde jeg lige bruge 10 sek af mit liv på at klippe/klistre fra hjælp, også smutter du lige ind foran. DEM FÅR JEG ALDRIG IGEN :o)

ps. Havde sikkert også bare spildt de 10 sek på damer og sprut ;o)