Avatar billede geekseek Nybegynder
05. april 2005 - 18:27 Der er 13 kommentarer

CCNA Certificering..

Hej.
Jeg står overfor at tage en CCNA certificering her om en uges tid.
Der må være nogen herinde som har taget den, og kan give et par råd til hvad man især skal være "dus" med.
Har hørt at mange syntes den er let, men er den det?
Jeg ved godt at spørgsmålene (til testen) bliver trukket fra en pool, og man derfor ikke kan træne sig i noget specifikt.
Avatar billede huset Praktikant
05. april 2005 - 18:33 #1
Et held og lykke herfra. Håber jeg når så langt når jeg er gennem min uddannelse.

Går du efter CCNP senere?

Denne er vel underordnet at vise dig :D

http://eksperten.dk/artikler/638
Avatar billede geekseek Nybegynder
05. april 2005 - 18:36 #2
:) tak... Ja har læst den.
CCNP? Ja måske, alt efter hvordan jeg klare mig. Men er meget nervøs for den jeg skal til nu..
Avatar billede huset Praktikant
05. april 2005 - 18:42 #3
http://www.cisco.com/en/US/learning/le3/le2/le37/le10/learning_certification_type_home.html

CCNP er tuff, og ikke mange i DK har denne. Vores underviser i CCNA, har den som en ud af 4 kvinder i DK :D

Synes også den alm. CCNA er svær nok
Avatar billede geekseek Nybegynder
06. april 2005 - 21:16 #4
hmm, er der slet ingen herinde som kan give nogle fiff, eller har taget en certificering??
Avatar billede olly Nybegynder
09. april 2005 - 16:05 #5
Jeg har taget certificeringen og synes personligt ikke det var så slemt.

De ting jeg kan huske om den så vil jeg sige at du skal være sikker i:

- OSI Modellen (Den skal du bare kunne)
- Routing Protokoller
- Configuration af basale ting på IOS routere...

Skal dog sige jeg har taget den lige før version 3.0, så ved ikke hvad der skete der...

Noget andet. Tror nu der er en del der har CCNP i Danmark. Ville da gerne selv have den en dag... Men tror ikke lige selv jeg skal betale (Hvert fald hvis man skal have undervisning - ca 80.000 mener jeg den koster).

huset>> Hvor er det henne i dk og hvad hedder jeres lærer?
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 09:06 #6
Helle Juul Nielsen.

Vi tager selv 3.1
Avatar billede olly Nybegynder
10. april 2005 - 15:28 #7
huset>> Ikke Helle Juul Jensen? Det hed min CCNA lærer nemmelig ;) På AATS
Avatar billede huset Praktikant
11. april 2005 - 16:34 #8
Jo samme lærer :D
Avatar billede geekseek Nybegynder
19. april 2005 - 19:24 #9
Jeg tog testen i går og bestod :) Den var ikke så svær som regnet.
Jeg vil lige tilføje til det Olly skriver---> IP Subnetting er også en vigtig del. (fik mange spørgsmål om det). Jeg fik dog ikke nogen simulatorer om at lave nogle Access-lits's, hvilket jeg også er glad for...
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2005 - 07:26 #10
Te-løkke :D

HADER access lister! :(

Der er altid mange subnetting. De går igen ved alle finals test også. Kan man først dette, er det herrer nemt
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:36 #11
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 08:49 #12
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede pkriken Nybegynder
14. december 2010 - 15:52 #13
Hello there min ven,

Jeg vil anbefale enhver uddannelse at gøre Cisco fra Firebrand Training. Min ven passerer hans CCNA kurs i 5 dage. Hvis han ikke har bestået de ville have ladet ham igen gratis. Med andre ord din certificering er garanteret. Så tjek dem ud.