Avatar billede lottedahl Nybegynder
05. april 2005 - 16:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af win umulig

Jeg har formateret og ville starte forfra. Når jeg kom i gang med winxp installationen og der er valgt partition kommer der et skilt:
Alvorlig fejl
Der er opstået en fejl, der forhindrer installationsprogrammet i at fortsætte. En af de komponenter, som Windows skal bruge for at fortsættte installationen, kunne ikke installeres.
Untranslatable message, win32lasterror is 14001

Jeg har prøvet flere forskellige winXP cd-rom'er og også en win2000: nøjagtigt samme reultat.

Linux kan godt installeres. Jeg har dog brug for officepakken og der skal jeg jo have et winOS under.

Hjælp!! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme igennem en installation.

Jeg har forsøgt at fjerne et USB-indstikskort og også et netværkskort. Samme resultat. Kan der være noget på harddisken som ikke må være der? Kan jeg lave en grundigere formatering - jeg brugte en bootdisk til min første formatering og lavede kun den ene partition.

Mvh Lotte
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 19:03 #1
Jeg ville prøve at slette nuværende partitioner med "DELPART" oprette ny partition, gøre partition aktiv, genstarte, køre en format c: /u (grundformatering)
Du skal bruge en win98 startdiskette til at oprette partitioner og grundformatering du kan hente "DELPART.EXE" på nettet. Når du har gjort som beskrevet prøv så at installere XP igen
Avatar billede lottedahl Nybegynder
05. april 2005 - 19:17 #2
Er lige nu igang med at downloade og gøre klar til at køre en killdisk.exe. Jeg prøvede nemlig at slette de nuværende partitioner (fra linux og winforsøg), men der er noget helt galt. Den kan ikke slette pga logiske drev, som den ikke selv kan finde. Med format c: formateres der kun 2 Gb.
Prøver en killdisk og så xp igen...
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 19:20 #3
Det er op til dig, men DELPART gør det mig bekendt meget hurtigere og ligeså godt
Avatar billede lottedahl Nybegynder
06. april 2005 - 13:33 #4
Killdisk løste problemet. Er oppe igen :-)
Hurra...

Jeg fandt sådan set selv løsningen: Den samme som du foreslog helgec. Vil du have de 60 points? Og hvordan er det lige jeg gør? Du smider et svar og jeg accepterer - eller hvad...
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2005 - 14:22 #5
:)