Avatar billede re-flex Nybegynder
05. april 2005 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk hentning af font

Hvis man designer en website med en speciel font/skrifttype, så vil folk se den som en standard skrifttype, hvis ikke de har den specielle font/skrifttype på deres computer.

Men er det muligt, på en eller anden måde, at gøre så brugerens computer selv henter den specielle font/skrifttype, hvis man lægger den på serveren.

Det skal nævnes at sitet laves i HTML.
Avatar billede cob Nybegynder
05. april 2005 - 15:30 #1
Et godt råd: Lad være.... de færreste vil bryde sig om at blive påduttet en skriftype eller andet som "automatisk" installerer sig på deres computere....

For ikke at tale om, at du skal have rettighederne til den skrifttype du vil distribuere på den måde....
Avatar billede b_ball Nybegynder
06. april 2005 - 09:45 #2
Hvis du virkelig ønsker at benytte en anden skrifttype så lav det dog som grafik.
Avatar billede re-flex Nybegynder
06. april 2005 - 11:56 #3
cob
Har rettigheder til den skrifttype jeg benytter. Må distribueres gratis i privat og kommercielt henseender.
Avatar billede re-flex Nybegynder
10. april 2005 - 17:38 #4
Tror ikke jeg kommer videre. Hars tadig ikke fået svar på om det er muligt eller om hvordan man gør hvis det er.

Har lavet det som grafik...
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
10. april 2005 - 17:39 #5
Det er kun muligt i IE via. WEFT, men det er meget dårligt.

Brug standard fonts og/eller grafik istedet.