Avatar billede vildtnok.dk Nybegynder
05. april 2005 - 10:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mangel af trafik på krypteret trådløst netværk.

Hej,

Er det muligt at skabe trafik på et krypteret trådløst netværk, som man ikke har adgang til?
Jeg forestiller mig noget i stil af, at sende nogle pakker, der vil få et givent accespoint til at give krypteret svar retur...

Hvis ja, hvordan?

På forhånd tak

Steffan
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2005 - 11:09 #1
Der er to forhold som du er nødt til at overveje

Dels er det ikke nødvendigt, du kan jo "bare" sniffe den krypterede trafik der er i luften.

Derudover sker TCP trafikken først når tunnelen er etableret, hvilket betyder at vi er på et ret lavt niveau (lag 2 hvis du kender OSI modellen) når du kontakter accesspointet for at oprette tunnelen. Det er 802.1x protokollen der er i brug og det er en slags handshake der sker på MAG adresse niveau.

Programmet NetWox (med Netwag som grafisk flade) kan bruges til at sende craftede pakker
Avatar billede vildtnok.dk Nybegynder
08. december 2005 - 19:23 #2
løst andenvis