Avatar billede golyf Nybegynder
05. april 2005 - 07:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde printere

Er det muligt at få et array over navnene på de printere som er installeret på den maskine man sidder på?

Jeg er igang med at lave et program, som laver PDF filer, dog gennem et andet program, som jeg har købt til formålet. Det program skal som parameter have PDF printerens navn og der er jeg så strandet. Jeg har hard kodet PDF printerens navn ind i min stump kode og det virker, men det kunne være smartere at have en drop down menu, men de forskellige valg muligheder, så man der kunne vælge den printer, som er PDF printeren.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. april 2005 - 08:44 #1
du kan bruge PrinterSettings.InstalledPrinters, som returnerer et string-array med navnene på de installerede printere
Avatar billede golyf Nybegynder
18. april 2005 - 15:13 #2
Glemte at gi' point ...
Vil du ha' så sig til...

Sorry
Avatar billede golyf Nybegynder
18. april 2005 - 15:31 #3
Kan man tage en af de string's og bruge til at skifte default printer?
Kan den sættes til at printe ud på A3 papir på samme lette måde, eller i det mindste om den er sat til A3 papir?

På forhånd tak.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 17:46 #4
det er lidt sværere at skifte default-printer, men ikke umuligt. Det er faktisk ret nemt, ved ikke hvorfor MS ikke har indbygget det funktion i .Net:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/gdi/prntspol_027m.asp
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 17:50 #5
ang. printerindstillinger kan du bruge PrinterProperties (http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/gdi/prntspol_9ynn.asp), som svarer til System.Windows.Forms.PageSetupDialog i .Net