Avatar billede greenstreet Nybegynder
04. april 2005 - 20:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Masser af pop-ups

Hej
Jeg har garderet mig med pop-up-blokker såvel som windows blokerer for pop-ups. Det har virket fint indtil for nylig - nu kommer der en hel del! Jeg har ikke ændret på opsætning. Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 20:49 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede greenstreet Nybegynder
04. april 2005 - 21:01 #2
Hej
Jeg har nu kørt HijackThis - og også været så letsindig at slette noget. Men først tog jeg kopi af logfil:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\itjkahw.exe
C:\WINDOWS\switpb.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\WINDOWS\msagent\AgentSvr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Gitte\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTPreset] VTPreset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SearchUpgrader] C:\Programmer\Common files\SearchUpgrader\SearchUpgrader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\system32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [XEQfECE] C:\WINDOWS\itjkahw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [switp] C:\WINDOWS\switpb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Á³#  é"h'þ9ÓœU3rŲWC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\itjkahw.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Genvej til emprun.lnk = C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {05D96F71-87C6-11D3-9BE4-00902742D6E0} (QuickPlace Class) - http://www.aalsem.dk/qp2.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=34738&clcid=0x409
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00625BD00021} (N›rresundby Banks Netbank) - https://www.nrsbank.dk/snrsbankibp2500ib100.cab
O16 - DPF: {59B18099-4C1D-4A08-A9F7-ED0554006749} (Select Class) - http://shopping.jubii.dk/foto/components/photoupload.ocx
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {8FEED82A-42A6-4117-A803-7EC3EB9339E0} (ClientControl Class) - http://62.107.87.128/plugin/client.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {A93B47FD-9BF6-4DA8-97FC-9270B9D64A6C} (VaPgCtrl Class) - http://62.107.87.128/plugin/h263ctrl.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {E123BED4-B8C7-42BB-958F-F13CA77EF95D} (Anark Client ActiveX Control) - http://install.anark.com/client/version2/windows-ie/en/AMClient.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 21:06 #3
Jeg ved ikke hvad du har slettet, men du får en procedure ud fra hvad jeg kan se i den der:)
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 21:11 #4
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelttjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SearchUpgrader] C:\Programmer\Common files\SearchUpgrader\SearchUpgrader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [XEQfECE] C:\WINDOWS\itjkahw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [switp] C:\WINDOWS\switpb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Á³# é"h'þ9ÓœU3rŲWC:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\itjkahw.exe

Af disse skal du fixe Dem du ikke kender/har brug for mere. (skader bestemt ikke at fixe dem alle)
O16 - DPF: {8FEED82A-42A6-4117-A803-7EC3EB9339E0} (ClientControl Class) - http://62.107.87.128/plugin/client.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {A93B47FD-9BF6-4DA8-97FC-9270B9D64A6C} (VaPgCtrl Class) - http://62.107.87.128/plugin/h263ctrl.cab
O16 - DPF: {E123BED4-B8C7-42BB-958F-F13CA77EF95D} (Anark Client ActiveX Control) - http://install.anark.com/client/version2/windows-ie/en/AMClient.cab

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

C:\WINDOWS\itjkahw.exe
C:\WINDOWS\switpb.exe

Mapperne (afinstaller i tilføj og fjern programmer hvis den er der (under kontrolpanelet) og ellers slet mappen. evt begge dele hvis muligt:)

C:\Programmer\ISTsvc\
C:\Programmer\Common files\SearchUpgrader
C:\Program Files\webHancer

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. april 2005 - 22:03 #5
<kalp>: Linien med "...afinstaller i tilføj og fjern programmer..." bør da være tidliger/først i forløbet ohg ikke efter HiJack proceduren. Hvis HiJack først har slettet (noget af) det så er det måske ikke mulig at afinstall via kontrolpanel? - Jeg synes det har været omtalt i en anden tråd...

Keep Up The God Work... (Sover du aldrig?)
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 22:10 #6
majsmarken >> Det sandt nok:) jeg har bare ikke lige fået tage mig sammen til at ligge skabelonen om, men det skal ske meget snart:))

ps. jeg prøver, at sove mindst 7 timer om dagen hehe og laver seriøst mange andre ting end at side på eksperten trust me:))
Avatar billede greenstreet Nybegynder
12. april 2005 - 19:16 #7
Så er jeg på banen igen - undskyld den lange ventetid!
Her er så den nye logfil:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Documents and Settings\Lars\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTPreset] VTPreset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Genvej til emprun.lnk = C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O16 - DPF: {05D96F71-87C6-11D3-9BE4-00902742D6E0} (QuickPlace Class) - http://www.aalsem.dk/qp2.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
Avatar billede kalp Novice
12. april 2005 - 19:40 #8
Din log er ren... hvis din startside ikke skal være blank skal denne fixes

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://about:blank

ellers ikke.
Avatar billede greenstreet Nybegynder
12. april 2005 - 22:37 #9
Lyder godt. Du får points'ene - jeg har vist sendt dem, ikke?
Mange tak for hjælpen!