Avatar billede ps76 Forsker
04. april 2005 - 13:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjerne flere kolonner i tabel

Så er der igen nemme point til SQL eksperterne.
Jeg har en tabel, "kontakter" hvor jeg gerne vil have fjernet 3 af de fem kolonner. De tre hedder "Kontakt tidspunkt", "Kontaktet af" og "Att."
Jeg har forsøgt mig med følgende:
"SELECT kontakter alter table kontakter drop column [kontakt tidspunkt], [kontaktet af], att;"
Den fortæller mig så, at der er syntaktfejl da der mangler en operator.
Men jeg kan ikke se, hvor fejlen ligger?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
04. april 2005 - 13:41 #1
skal du have select foran? (ikke sql expert), men er "alter table kontakter drop column [kontakt tidspunkt], [kontaktet af], att;" ikke nok?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
04. april 2005 - 13:41 #2
Du skal vist have fat i :
ALTER TABLE Kontaker
DROP COLUMN Att

Noget i den stil mener jeg....
Avatar billede ps76 Forsker
04. april 2005 - 14:20 #3
Hm, intet af ovenstående kan jeg få til at virke. Men jeg prøver at besvare med at Selecte de kolonner, som faktisk skal bruges. Så er de andre jo automatisk fjernet. SIkkert ikke den rigtige løsning, men giver jo det samme resultat!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. april 2005 - 14:29 #4
ALTER TABLE Kontaker DROP COLUMN [Kontakt tidspunkt]
GO
ALTER TABLE Kontaker DROP COLUMN [kontaktet af]
GO
ALTER TABLE Kontaker DROP COLUMN [Att.]
GO

Hedder den [Att] eller [Att.]?
Avatar billede ps76 Forsker
04. april 2005 - 14:44 #5
den hedder att
Avatar billede ps76 Forsker
04. april 2005 - 14:48 #6
Den siger "syntaktfejl i alter table sætningen" og markerer ALTER anden gang det er nævnt..?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. april 2005 - 14:59 #7
Bruger du Query Analyzer, eller hvad? Hvilken version af MSSQL er det?
Avatar billede ps76 Forsker
04. april 2005 - 15:04 #8
Det er en access database, der bruges. Office 2003.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. april 2005 - 15:09 #9
Hvorfor er det så at du stiller spørgsmålet i MSSQL-kategorien?

Men prøv at erstatte GO med ;
Avatar billede ps76 Forsker
04. april 2005 - 15:16 #10
Jamen der kan du se hvor lidt jeg ved om det..!Var usikker på hvilken gruppe, det tilhørte.
Den siger stadig syntaks fejl i alter table sætningen.
Skal jeg smide spørgsmålet til anden gruppe istedet?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. april 2005 - 15:26 #11
Avatar billede ps76 Forsker
04. april 2005 - 15:30 #12
okay