Avatar billede tronic1 Nybegynder
03. april 2005 - 22:55 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

GPRS-opkobling på bærbar via mobil

Har en bærbar telefon, en Nokia 6610i (med IR) og et Telmore abonnement med GPRS. Men jeg kan ikke få min bærbare til at ringe op til Telmores GPRS-net.
Hvordan skal jeg sætte min telefon op? ALLE tænkelige indstillinger der kunne være.
Hvordan skal jeg sætte min bærbare op i opkaldsindstillingerne?
Er ved at gå ud af mit gode skind fordi en eller anden fritidshjælper fra Telmores supportchat fortalte at jeg burde kontakte fabrikanten af min bærbare for at få indstillingerne???
Hvor dum kunne han være? Jeg skal bare hvide hvordan jeg kommer på nettet?? Og det er da deres bord, er det ikke??
Nå... De sidste 4 linjer var lige lidt afreageren... hehe.

Vil blive monster-glad, hvis der er nogen der ved hvordan det skal sættes op...
Avatar billede 5floor Nybegynder
03. april 2005 - 23:07 #1
Hej.
Jeg har lige sat min egen GPRS-forbindelse op...dog ikke med Telmore men hos Telia(formoder størstedelen er identisk).
På PC skal du lave en opkaldsforbindelse med din telefon som det valgte modem. Jeg bruger dette nummer som opkaldsnummer: *99***# (har det fra en med et Telmore abn. så det burde også virke hos dig).

På telefonen skal du have indtastet det rigtige adgangspunkt mv. På Telmore.dk har jeg fundet følgende link: https://www.telmore.dk/addons/gprs_faq.html Det ser ud til, at du ved at downlade en fil automatisk installerer opsætning på din telefon.

Well, håber du får det til at fungere.

MvH
Mads
Avatar billede tronic1 Nybegynder
03. april 2005 - 23:14 #2
Hvor meget har du sat op på telefonen?? bare IR aktiveret eller både IR og GPRS??
Avatar billede tronic1 Nybegynder
03. april 2005 - 23:18 #3
Har du fået dit eget til at virke??
I så fald har jeg næste en hel liste over ting jeg gerne vil vide...
Alle instillinger inde i den opkaldsforbindelse der laves.
Indstillinger inde på telefonen. Bl.a. inde i "Tjenester" og under "Forbindelse"
Avatar billede tronic1 Nybegynder
03. april 2005 - 23:22 #4
Kan godt få min PC til at få kontakt med min telefon, men så popper tlf op med "Opret GPRS abonnement" og PC kommer med en Fejl 734 og siger, at PPP-netværksprotokollen blev afsluttet...
Den ringer fint op og kontrollerer brugernavn/adgangskode men så siger den at jeg skal oprette abonnement...
Avatar billede tronic1 Nybegynder
06. april 2005 - 23:34 #5
Slet ingen der ved noget om det???
Hader sq telmore for tiden når de ikke kan fortælle hvad jeg skal gøre... er sq lidt belastende... Hvis ikke der er svaret inden 10/4-05 accepteres dette svar og nyt indlæg oprettes på E....
Avatar billede 5floor Nybegynder
07. april 2005 - 11:03 #6
Hej.
Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe dig, desværre. Har du prøvet at fjerne den opkaldsforbindelse og lave en ny - måske der er gået ged i protokollen e.lign.
M
Avatar billede tronic1 Nybegynder
07. april 2005 - 12:29 #7
havde læst telmores vejledning til at begynde med, men det virkede som sagt IKKE... så skrev jeg til dem og en eller anden noob prøvede at hjælpe mig... virkede heller ikke... og har prøvet at slette den og lave nye mange gange... men kan ikke få lortet til at virke...
Avatar billede bpedersen Novice
11. april 2005 - 15:01 #8
Du skal installere Nokia Modem Options på din PC. Åbn programmet og skriv under GPRS adgangspunkt internet (Det er det hos TDC, så mon ikke også det er det hos Telmore).
Derefter laver du en opkaldsforbindelse, hvor opkaldsnummeret er *99#
Du skal deaktivere IP headerkomprimering under TCP/IP indstillingerne også.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
11. april 2005 - 18:42 #9
Har inst Nokia PC Suite og også installeret min 6610i som et modem, ved at hente den INF-fil de har på deres hjemmeside. Så jeg kan godt finde et modem, men det er alle instillinger jeg mangler - både telefon og på pc...
Hvis det kunne diskuteres over msn, så ville jeg bliver glad. Så kan svaret komme herind, når det virker....
Avatar billede tronic1 Nybegynder
11. april 2005 - 18:50 #10
Fik det til at virke....
Inde under Tjenester skal indstillingerne skrives på følgende måde:
Indstillingsnavn: TDC Mobil WAP GPRS
startside: ...
Sessionstilstand: Midlertidig
Indstillinger for Databærer:
- GRPS-adgangspunkt: internet
- IP: 194.182.251.15
- logintype: automatisk

Inde i Forbindelser skal der gøres følgende.
GPRS-adgangspunkt skal også her være "internet"

På bærbaren skal der så selvfølgelig oprettes den obligatoriske opkaldsforbindelse.
Telefonnummeret skal være *99***1#

Så virker lortet... Men kun med 57,6 Kb... langsomt når man er vant til 1,7 mbit...
Avatar billede tronic1 Nybegynder
11. april 2005 - 18:53 #11
Syns at jeg selv fandt ud af det meste, så hvor mange point vil du (bpedersen) være bekendt at kræve i dette indlæg??
Avatar billede bpedersen Novice
12. april 2005 - 08:22 #12
Det du har sat op på telefonen er WAP. Og er ikke nødvendigt at sætte op for at benytte GPRS via PC. Normalt benytter man kun *99***1# hvis ikke man har installeret Nokia Modem Options. Og vælger at "sætte" GPRS-adgangspunktet manuelt via en AT kommando, som er : AT+CGDCONT=1,"IP","internet"

Du bestemmer pointene !
Avatar billede tronic1 Nybegynder
12. april 2005 - 11:43 #13
5floor - læg et svar. Så splitter jeg de 150 i 3... 50 til hver...
Ser ud til at jeg "kun" manglede at lave det til "internet" i Nokias PC Suite...
Så nu virker lortet og jeg er på 24/7.... hehe
Avatar billede 5floor Nybegynder
12. april 2005 - 11:50 #14
Svar.
Godt du fik det til at virke.
Avatar billede 5floor Nybegynder
12. april 2005 - 11:51 #15
Nu et svar :-)
Avatar billede tronic1 Nybegynder
12. april 2005 - 19:37 #16
Fandme også på tide, at jeg fik det op... Dumme telmore kunne ikke engang hjælpe...
Godt man har E.... :-)