Avatar billede katax Nybegynder
03. april 2005 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

login på sit web sted

hvordan laver man et login på sin egen hjemmeside...?

svar hurtigt har brug for et svar
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
03. april 2005 - 15:36 #1
du bliver vist nødt til at fortælle lidt mere om dine ønsker... :)

sprog, sikkerhed, osv...
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2005 - 15:38 #2
en mulig men bestemt ikke god løsning er at benytte javascript som i dette eksempel; http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=265

grunden til at den er mulig er at det virker, og grunden til at det ikke er en god løsning er at sikkerheden på ingen måde er i top.

den bedste løsning er at bruge er serverside sprog til det (dvs fx asp eller php); http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=88
Avatar billede katax Nybegynder
03. april 2005 - 15:42 #3
hmm... til elskermad.dk jeg skal være en admin på min side kunna svare på spørsmål fra dem der skriver  hmm sprog hva mener du der jeg r dansker hehe hvis d r d jeg får en plad på en af mine venners server han har en side lliggendne der www.ungdom-langeland.dk så får jeg så en side som mpske kommer til at hedde http:\\ungdom-langeland.dk\htu

d r en side hvor jeg skal kunne svare på anonyme og svare anonimg på beskeder fra unge fordi jeg r igang med at lave en side som kan hjælpe unge med problemer altså i deres hjem og kærester osv r d nok
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2005 - 16:03 #4
ungdom-langeland.dk kører ASP - altså kan du benytte "sproget" ASP. kig på mit sidste link - der er eksempel til hvordan du kan lave sikkerhed med login på dine sider vha ASP.
Avatar billede katax Nybegynder
03. april 2005 - 16:09 #5
har set d men tror du ikk du kan redigere d og sende html til mig for så god r jeg ikk hehe jeg sidder og arbejder i frontpage bare lige så du ved d.... hehe jeg har prøvet at lave den men forstår d stadig ikk helt....!
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2005 - 16:15 #6
der er alt hvad du skal bruge på linket - både html og asp kode. Ja, der er endda et link inde på siden hvor du kan downloade en zip-fil der indeholder det hele.

Det er dog vigtigt at bide mærke i at en .html fil IKKE vil virke - for at ASP'en virker er det vigtigt at filen hedder .asp
Avatar billede katax Nybegynder
03. april 2005 - 16:19 #7
hmm hva skal jeg gøre når jeg har hentet den ja jeg ved d r et dumt spørgsmål men som jeg sagde r jeg ikk så god til d endnu... hehe
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2005 - 16:26 #8
hvad du skal? jamen - du kan sådan set bare uploade filerne og så burde du kunne logge ud og ind. kig i databasen for at se hvad username og password er. Hvad du skal fremover - det burde du kunne fange hvis du læser artiklen grundigt igennem