Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2005 - 12:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Til coadmin

Er muligheden for at anmelde karma permanent væk?
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 13:46 #1
Interessant spørgsmål... og en meget underligt ting at fjerne det så man heller ikke har den mulighed..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. april 2005 - 15:13 #2
I skal klikke på karmaen (så bliver den markeret), og derefter klikke på "Anmeld misbrug" i bunden af siden :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. april 2005 - 15:14 #3
PS: Eksperten-relaterede spm er gratis.. med mindre at det er bestikkelse... ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. april 2005 - 15:16 #4
Hehe.. det er for dårligt..
Man skal klikke på selve teksten.. men hvis der ikke er noget tekst, kan man ikke markere karmen.. :-)

PS: jeg fandt ud af det, ved at teste.. har ikke læst det nogen steder..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. april 2005 - 15:20 #5
Koden: <div onclick="highlight(this, 'karma-id-står-her')">selve beskrivelsen står her</div>

funktionen:

function highlight ($src, $id) {
if ($src.style.backgroundColor != 'lightgrey') {
$src.style.backgroundColor = 'lightgrey';
} else {
$src.style.backgroundColor = 'white';
}
if ($user_logged_in) {
var $fid = document.forms['fexp'].rselected;
var $value = ' ' + $id + ' ';
if ($fid.value.indexOf($value) != -1) {
var $re = new RegExp($value);
$fid.value = $fid.value.replace($re, '');
} else {
$fid.value = $fid.value + $value;
}

Hvis beskrivelsen er tom, bliver div-boksen meget lille, og man kan derfor ikke klikke på den..
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 15:22 #6
LOL jeg undrede mig også over hvorfor teksten blev grå når man trykkede på den!
Avatar billede exp Juniormester
03. april 2005 - 15:25 #7
Men husk så også, at tomme karmaer ikke slettes, så det er jo sådan set ligegyldigt :-)

I øvrigt er funktionen et eksempel på, hvordan anmeldelser generelt, vil komme til at virke når de nye opdateringer engang kommer på plads.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
03. april 2005 - 15:27 #8
Så hvis man vil afgive karma og være sikker på, at den ikke slettes, SKAL den være anonym. Hold da kæft et system. Det er da kun til tøsedrengene.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
03. april 2005 - 15:28 #9
... eller rettere sagt, uden kommentarer!!!
Avatar billede exp Juniormester
03. april 2005 - 15:30 #10
lucky-luke >>
Hvis den fortolkning behager dig, så ja.
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
03. april 2005 - 15:32 #11
Næh, den behager mig ikke, men det er jo sådan, det fungerer.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2005 - 18:37 #12
exp>

Foreligger der noget mere præcist & samlet om hvilke ændringer der vil ske ?
Avatar billede exp Juniormester
03. april 2005 - 19:59 #13
arne_v >>
Sikkert - men ikke noget jeg har adgang til :-)

Vi coadmins har dog på et tidspunkt haft adgang til ekspertens "sandkasse", og der kunne vi se funktionen i brug...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2005 - 20:01 #14
Hvornår begynder folk bag exp.dk at informere om sådan noget som det her?
Den her løsning kan da vist kun være midlertidig...???
Avatar billede exp Juniormester
03. april 2005 - 20:04 #15
john_stigers >>
De oplyser det nok når de har lyst :-)

Dog har jeg fra toppen, at der hvor fokus pt ligger, er optimering og sikring af backup samt databasestruktur
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2005 - 20:08 #16
Det er også et meget vigtigt sted at have fokus - men faktum er at en funktion er ændret - ville det så slå deres tidsplan i stykker, ved enten at lave en beskrivelse ved karma om hvordan man anmelder karma, eller skrive et lille E-nyt?

Næh vel?

Det er DET jeg ikke kan forstå - en ændring kræver information til brugerne af det ændrede system. Det er et faktum - men folkene bag eksperten har sikkert åbenbart lært denne meget vigtige lektie :(
Avatar billede exp Juniormester
03. april 2005 - 20:10 #17
Problemet er lidt, at eksperten ikke er IDG's første-prioritet. Det er pcworld. Og det er i den retning ressourcerne kastes...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2005 - 22:50 #18
.