Avatar billede keld-k Nybegynder
31. marts 2005 - 23:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Runtime Error! HP psc 2110 all-in-one

Hej alle (håber jeg har valgt den rette kategori)

Når jeg klikker på HP-Director for at starte en scanning åbner der et vindue på mit skrivebord der ser nogenlunde sådan ud:

Microsoft Visual C++ Runtime Library (blå bjælke)

Runtime Error!

Program:...grammer\Hewlett-Pacard\Digital Imaging\bin\Hpqdirec.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

Jeg har kontaktet HP-Support uden resultat.
Jeg har af- geninstalleret HP-softwaret til all-in-one maskinen, derudover har jeg kørt en reparation af XP men intet hjælper
Er der nogen der kan hjælpe?

mvh.
Keld
Avatar billede boxer Nybegynder
01. april 2005 - 08:12 #1
Jeg sidder selv med en HP maskine og en del HP hardware. Jeg er glad for at bruge det men det er som om det let kan gå galt når der skal installeres software dertil.
Som regel skal du disable din antivirus inden du begynder at installere HP software.

Du skriver at du har genistalleret sofwaren til din 2110 - har du andet software fra HP du kan geninstallere?
Hvis du har, synes jeg du skal prøve at afinstallere alt din HP software, defragmentere din harddisk, disable din antivirus og installere det hele igen. Hvis der er installationsvejledninger med skal du følge dem nøje.
Avatar billede c-holst Novice
01. april 2005 - 10:35 #2
kunne også være du lige skulle opfriske din xp installation.

læg din xp cd i drevet og kør denne kommando fra kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
tjekker og retter vigtige systemfiler
Avatar billede fejl Nybegynder
01. april 2005 - 11:18 #3
Hej..

Jeg kan godt sige at du har en god printer... Man software der er kommet med ikke installeret som den skulle være...
Måske du har mere end et program (billed program,redigering...) på din pc, noget programmer  tror at din opgave som er sendt via printer at deres opgave . Så du skal vælge et program som standard til at behandle den signal som er modtaget af HP psc 2110 all-in-one...
hvordan??
Det kan godt være at du skal  afinstallere det andre programmer der forstyre når du starter din scan ...

med venlig hilsen
fejl@msn.com
Avatar billede keld-k Nybegynder
01. april 2005 - 11:40 #4
Hej alle
Jeg har nu været turen igennem - af- geninstallering af hp-softwaret med min virusscanner deaktiveret. (Har også lige opfrisket min XP-installation).
Jeg fandt ud af at det er en konflikt med min virusscanner det er galt med. Hvis jeg  nu klikker på HP-Director med virusscanneren aktiveret får jeg stadig samme fejl, men hvis jeg deaktiverer min virusscanner er der ingen problemer og alt kører som det skal. Jeg sender problemet videre til min virusscanner leverandør.
Selvom problemet ikke er løst vil jeg gerne give point til ulrikchristensen da det ser ud til at han har ret i hvor konflikten ligger - så smid et svar.
Takker alle for deres hjælpsomhed.

mvh.
Keld
Avatar billede boxer Nybegynder
01. april 2005 - 11:53 #5
Velbekomme :o)

Hvis du evt. skal til at skifte virusprogram kan du bruge det gratis AVAST.
Det anbefales af spywarefri.dk og jeg mener der findes et link til det derinde.
Avatar billede keld-k Nybegynder
01. april 2005 - 15:52 #6
Til dem der måtte være intresseret:

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12667

Keld
Avatar billede boxer Nybegynder
01. april 2005 - 16:43 #7
Jeg har overhovedet ingen problemer nu. Og jeg kører med Norman, HP-director, HP PSC 2410 og  HP R707.
Men det var fint at du kunne få bedre råd ved spywarefri end her.

Men istedet for at skifte antivirus burde det være muligt at skifte HP-softwaren ud med noget andet.

Nu jeg tænker over det, er det sikkert pga. det dit link beskriver at jeg måtte skrotte både Norton og Mcafee og min Bitguard Firewall har jeg også skrottet for nylig.
Det giver da stof til eftertanke - vi må på jagt efter noget ordentlig software der kan det samme som HP's