Avatar billede kmd40 Nybegynder
31. marts 2005 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs Neværk med 3 Pc'ere

Jeg skal have lavet et tådløs netværk med de 3 Pc'ere der er i huset. Jeg har internet via Esenet med en Motorola SB4200 Cablemodem.

1. Hvad skal jeg have af hardware for at kunne få de 3 Pc'ere til at dele filer og internet forbindelse trådløst.

2. Hvad er mest økonomisk at købe, og hvor, samtidig med at det skal være nemt at installere softwaremæssigt.

3. Alle Pc'er kører med Windaows XP
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. marts 2005 - 19:07 #1
Du skal have en trådløs Router, ikke så vigtig hvilket mærke.
Men Dlink, Linksys, Zyxel er fint.

Desuden skal du ha 3 trødløse netkort, en i hver PC.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. marts 2005 - 19:12 #2
Når alle PC'ere køre XP skal du følge bjuhl's råd. Når du så sætter det op skal ud vælge WPA-PSK som sikkerhed.

Personligt vil jeg anbefale Linksys WPT54G(S) og Linksys WMP54G(S) S udgaven af linksys har speed boost, men for de fleste er 54Mbit rigeligt.
Avatar billede krydset Nybegynder
31. marts 2005 - 19:13 #3
en trådløs router/accespoint

Så din opsætninger er sådan her

internet-->Kabelmoden-->trådløs router --- Trådløs netkort 1
                                          Trådløs netkort 2
                                          Trådløs netkort 3

Jeg har selv købt d-link og er YDERST tilfreds med det, har accespoint og stå i et hjørne i min 3 værls. lejlighed og kan fange det udenfor i en radius af ca 50m

Router:
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=DWL%2D2100AP

Kort til bærebar:
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=DWL%2DG650%2B

Kort til stationær
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=DWL%2DG520
Avatar billede kmd40 Nybegynder
31. marts 2005 - 19:28 #4
Tak for svarene !

Hvad står WPA-PSK for ?
Vil en 11 Mbit netværk ikke være tilstrækkelig til alm. brug, ingen stor udveksling af filer.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. marts 2005 - 19:43 #5
Jo, men alt er stortset 54 mbit idag, selvom hastigheden aldrig kommer en dag over 20.

11 mbit er mere stabilt og rækker længere. Men en 54 mbit Router kan typisk "tvinges" ned på 11 mbit, hvis det ønskes.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. marts 2005 - 22:23 #6
wpa-psk, er den bedste kryptering du kan få i dag.