Avatar billede alligator Nybegynder
31. marts 2005 - 09:08 Der er 10 kommentarer

Login system

Halløjsa experter!

Jeg er lidt af en hat til det der med hjemmeside design/programmering, men jeg har set lidt rundt i forumet efter et login system til min side, jeg har lavet en lille test, men det virker ikke rigtigt som det vil.

Jeg har to filer, som ser sådan ud:
-------------------------------------------
Fil: index.html

<form action="singers.php" method="post">

<input type="password" name="kode"><br />

<input type="Submit" value="Login">

</form>

----------------------------------------
Fil: Singers.php

<?php

$funktion = $_GET['funktion'];

if($funktion == "login") {

  $password = $_POST['pass'];

  if($password == "test") {

      header("Location: http//www.eb.dk");

  } else {

      $fejl = "Adgangskoden er forkert!";

  }

?>

<html>

<body>

<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF'] ?>?funktion=login" method="post">

Skriv adgangskode: <input type="password" size="10" name="pass"><br>

<input type="submit" value="Log ind"><br>

<?php

if(isset($fejl)) {

  print("<p style=\"color:#EE0000; \">".$fejl."</p>");

}

?>

</form>

</body>

</html>
----------------------------------------
Den skriver forkert afgangskode hvis det er forkert kode, men den går ikke EB.dk (bare en test) hvis jeg skriver det rigtige, jeg kan ikke helt finde ud af hvad problemet er ?

/Alligator
Avatar billede plazm Nybegynder
31. marts 2005 - 09:16 #1
-------------------------------------------
Fil: index.html
<form action="singers.php" method="post">
<input type="password" name="pass"><br />
<input type="Submit" value="Login">
</form>
----------------------------------------
Fil: Singers.php

<?php
$password = $_POST['pass'];
if($password == "test") {
  header("Location: http//www.eb.dk");
} else {
  echo'<form action="singers.php" method="post">';
  echo'<input type="password" name="pass"><br />';
  echo'<input type="Submit" value="Login"><br />';
  echo'Adgangskoden er forkert!';
  echo'</form>';
}
?>
Avatar billede busschou Praktikant
31. marts 2005 - 09:17 #2
Jeg er ikke 100%.. men alle de steder jeg har set brugen af "header" så har den peget på en fil i domænet.. så jeg kunne tro den måske førte dig til "www.dinside.dk/dinmappe/http://www.eb.dk"
Prøv evt med at lade den gå til "index.html" eller en anden fil i samme mappe
Avatar billede alligator Nybegynder
31. marts 2005 - 17:45 #3
Plazm, Det ser ud til at virke, nu er mit eneste problem at jeg skal have det til at stå i framen på en side, hvad kommando skal der ind for at den åbner enten en hel ny side eller åbner den i en frame til højre ?
Avatar billede plazm Nybegynder
01. april 2005 - 09:37 #4
umiddelbart tror jeg at du skal bruge javascript til det formål altså noget i stil med
-------------------------------------------
Fil: index.html
<form action="singers.php" method="post">
<input type="password" name="pass"><br />
<input type="Submit" value="Login">
</form>
----------------------------------------
Fil: Singers.php

<?php
$password = $_POST['pass'];
if($password == "test") {
  session_start();
  $_SESSION['login']="Ja";
  echo"<script>function skift(page1) {parent.frame1.location.href=page1;}</script>";
  echo"<body onload=\"skift('nyside.php');\"";
} else {
  echo'<form action="singers.php" method="post">';
  echo'<input type="password" name="pass"><br />';
  echo'<input type="Submit" value="Login"><br />';
  echo'Adgangskoden er forkert!';
  echo'</form>';
}
?>
Avatar billede plazm Nybegynder
01. april 2005 - 09:38 #5
husk at bytte frame1 ud med navnet på din frame og så byt nyside.php ud med navnet på din fil.

Hvis det ikke virker, skal jeg ikke lige kunne sige hvad du skal gøre da javascript ikk er min stærke side.
Avatar billede alligator Nybegynder
01. april 2005 - 10:53 #6
Jeg tester det når jeg kommer hjem, men mange tak for hjælpen!

/Alligator
Avatar billede alligator Nybegynder
02. april 2005 - 10:29 #7
Hmm, siden jeg er ved at lave er http://www.singers-klanen.dk/, jeg har lavet den der lille login bar i venstre frame, men den vil vist ikke helt det jeg vil, men jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "navnet på din frame" normalt har de sider der åbner i framen jo forskellige navne, men hvordan finder jeg selve framens navn ?

/Alligator
Avatar billede alligator Nybegynder
02. april 2005 - 10:50 #8
Jeg har fundet en alternativ løsning, så det er helt i orden!
Tak for hjælpen folkens!

/Alligator
Avatar billede plazm Nybegynder
02. april 2005 - 12:51 #9
husk nu at lukke spørgsmålet ved enten at acceptere den du mener har hjulpet dig eller ved at oprette et svar selv og acceptere det
Avatar billede busschou Praktikant
08. maj 2005 - 10:18 #10
alligator >> lukketid ?