Avatar billede minau Nybegynder
31. marts 2005 - 01:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Golive og komponenter

Hej

Jeg ønsker at oprette en komponent i det site jeg har lavet i golive.

har shoppet lidt rundt på nettet og på golive hjælp. Men lige megt om jeg følger sidstenævnte slavisk eller gør som fx http://www.macdesignonline.com/tutorials/golive/111804.html så kan jeg ikke.

Når jeg, som der står i dokumentationen:
To create a component source file:

  1. In a new document window, add the desired content for the component--for example, a layout grid with your corporate logo and headline--and then click the Show Page Properties icon Show Page Properties icon in the upper right corner of the window.
  2. In the Page Inspector, click the HTML tab, select Write Code into Page, and then click Component to set up the current page for use as a dynamic component.

Altså når jeg når til "click Component", altså en knap, så hopper den radioknap jeg lige har sat tilbage.

og prøver jeg at gemme som component som foreslået på sitet der er link til, ja - så ændre den sig lige et ½ millisekund, og så hopper den ellers tilbage til at være normal (altså en html fil kan gemmes nu - så jeg kan ikke gemme som en komponent)

er der noget jeg mangler at gøre?
Avatar billede minau Nybegynder
31. marts 2005 - 22:25 #1
Er det sort det jeg har forklaret (eller er det bare så underligt at der ikke er nogen der ved det?)
Avatar billede spe Nybegynder
01. april 2005 - 20:47 #2
Dit spørgsmål er lidt uklart.
Hvor har du den radioknap du skriver om.
Hvis du følger den tutorial du linker til og gemmer din helt almindelig html-side i mappen Components, så skal det virke.
Dit komponent er ikke et særlig fil-format men blot en almindelig html-side, som du så henter ind på dine sider der hvor du vil bruge den.
Avatar billede minau Nybegynder
21. juni 2005 - 17:04 #3
lukker - fandt aldrig ud af det