Avatar billede vessel Nybegynder
30. marts 2005 - 20:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

outline text

Hvordan dælen outliner man text i autocad?
Altså jeg har skrevet noget text, og vil gerne have det konverteret til linier.
Avatar billede dla Praktikant
31. marts 2005 - 08:42 #1
Hvis du har installeret Express Tools bruger du kommandoen Explode text: txtexp. Den ligger i værktøjslinien ET: Text.
Avatar billede dla Praktikant
12. april 2005 - 08:40 #2
Kunne du bruge svaret?
Avatar billede vessel Nybegynder
19. april 2005 - 10:32 #3
Sorry, det langsomme svar...  Jeg har prøvet med express tools, men det fungerer ikke rigtigt. Den outliner godt nok noget at teksten, men gør det alligevel ikke ordentligt...  det er ligesom om at den glemmer nogen punkter...  svært at forklare...
Avatar billede dla Praktikant
19. april 2005 - 10:37 #4
Hvilken skrifttype bruger du? Jeg har prøvet med Arial og det fungerer fint.

Hvad skal du egentlig bruge det til?
Avatar billede vessel Nybegynder
19. april 2005 - 21:22 #5
http://vezzel.dk/drawing1.jpg
Øverst er det med Arial Black
Nederst er det alm arial
Det er til udskæring i metalplade.
Avatar billede dla Praktikant
20. april 2005 - 10:03 #6
Er du sikker på at din linetype ikke står til f.eks. hidden? Så vidt jeg kan se kan det næsten kun være det der er problemet.
Avatar billede dla Praktikant
02. maj 2005 - 14:10 #7
Fik du løst problemet? For så bedes du lukke spørgsmålet.
Avatar billede vessel Nybegynder
03. juni 2005 - 09:58 #8
Beklager men jeg fik ikke den til at outline teksten ordentligt...
DLA: Gider du ikke prøve at lave en outlinet tekst som jeg kan se?
Avatar billede tuekappel Nybegynder
05. juni 2005 - 12:22 #9
vessel, det eksempel du viser, ser da ok ud? Det er da bare at gå ind og rydde lidt op, slette de der skrålinier?
Avatar billede dla Praktikant
08. juni 2005 - 09:11 #10
Løsningen er selvfølgelig at bruge en skrifttype der er outline fra starten, mærkeligt vi ikke har tænkt på det noget før. Jeg har f.eks. 3 forskellige outline skrifttyper, Swis721BdOulBt, Swis721BdCnOutBt og Swis721BlkOulBt, prøv at se efter om ikke også du har dem. De er alle flotte og fejlfrie.