Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 11:42 Der er 17 kommentarer

Problemer med messenger og hotmail

Hej

Vi er fire tøser, der er på nettet trådløst via en DI-714P+ router. Vi har lavet mac-adr. kontrol så kun vi er på. Vores internet udbyder er tele2 med en 512 opkobling. De to af os har ingen problemer med at komme på hotmail-hjemmesiden samt messenger. De to andre kan næsten aldrig komme på. Derudover er der mange andre sider, som de to har problemer med at komme på. De fleste danske sider virker hurtigt hos alle fire.

Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvad problemet kan være - eller mangler der en masse oplysninger?

Det skal siges at computerne generelt har samme opsætning med hensyn til sikkerhedsindstillinger, firewalls, virusprogrammer mm. - i hvert fald såvidt vi ved.

på forhånd tak
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 11:53 #1
hmm, lyder lidt som et DNS problem. Faar alle tildelt IP fra routeren ?
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 12:15 #2
det vil jeg da tro. er det ikke en forudsætning for at komme på nettet, som vi alle generelt set godt kan
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 12:20 #3
ikke noedvendigvis. Proev at aabne en dos-prompt paa hver PC og skriv ipconfig /all
(start/koer, tast cmd i boksen og tryk enter)

Lad mig vide hvilke IP, subnet, gateway og DNS adresser det viser.
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 12:35 #4
dette er fra den computer hvor der primært er problemer:

IP 192.168.81.132
Subnet/undernetmaske: 255.255.255.0
gateway 192.168.81.1
DNS 195.82.195.101 og 129.142.7.101

siger det dig noget?
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 12:47 #5
ja, det ser fint ud. Kan du goere dette ved hver af de 4 PC'er og indikere hvilke to der er OK og hvilke to der har problemer ?
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 12:57 #6
alle fire ser ud på samme måde. de sidste tre cifre er selvfølgelig forskellige i ip'erne. den jeg sidder ved nu, er den der virkelig har problemer. har været nødt til at sætte ledning i nu, fordi den ellers bare stod og sumpede når jeg ville opdatere vinduet på eksperten
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 13:22 #7
er det samme problem hvis I slaar MAC filtrering fra ?
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 14:48 #8
ja det er det desværre
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 14:51 #9
men ingen problemer hvis I bruger kabel ?

Hvilke traadloese netvaerkskort bruger I ? Har I proevet at opdatere driverne paa de PC'er der har problemer ?
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 15:36 #10
Ingen problemer med kabel...
Går jeg ind under netværkskort er der to muligheder:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection &
Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B mini PCI Adapter

Driverne til netværkskortet?? I givet fald nej, vidste ikke det kunne gøres.
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 15:38 #11
Har brugt det min computer (den med mange problemer) trådløst et andet sted uden problemer...
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 15:40 #12
Er alle PC'er ens ?
Hvis det er IBM Thinkpad med indbygget traadloes kan I hente de sidste nye drivere her:
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1MIGR-50183

Proev foerst at opdatere paa den PC der har de stoerste problemer.
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 15:42 #13
Hvor langt er der fra de 4 PC'ere til routeren ?
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 16:02 #14
Har opdateret driveren, og det ser ud til at virke... Tak for hjælpen
Avatar billede inglenook Praktikant
30. marts 2005 - 16:05 #15
Velbekomme
Avatar billede andersgnu Nybegynder
30. marts 2005 - 16:29 #16
ser lige tiden an en time, så skal du selvfølgelig ha point hvis det stadig virker
Avatar billede inglenook Praktikant
09. marts 2008 - 10:13 #17
lukketid ... ?