Avatar billede beelzebul Nybegynder
29. marts 2005 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gode råd angående formatering.

Hej alle der kan hjælpe mig:)
Jeg skal til at formatere min computer, så jeg kan få en lovlig version af windows!!!!!!!
Hvad bør jeg downloade og skrive til en cd inden?
på forhånd tak;)
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 18:33 #1
SP2 herfra
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Hent avast,SpywareGuard,Spywareblaster,IE-Spyad og IE Privacy Keeper
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 18:34 #2
Hiv dit netstik ud når du skal til at formattere og sæt det først i igen når alt er installeret
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. marts 2005 - 18:35 #3
M$ ServicePack2 !!!

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Selve XP instalationen bør (=skal) være UDEN internetstikket monteret!!!

Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Resten se her:
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Good Luck...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. marts 2005 - 18:35 #4
<kalp> - du er da også så hurtig...
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 18:37 #5
majsmarken >> Ja lidt:)) men jeg må se og få lavet min egen lille mini guide som jeg kan have liggende nu jeg alligevel bør anbefale det til folk efter hijackthis:)
Avatar billede beelzebul Nybegynder
29. marts 2005 - 19:05 #6
Lige et spørgsmål...
Når man installerer SP2, er det ovehovedet ikke nødvendigt at tænke på SP1???
eller.....???????

Jeg har to ekstra harddiske ud over mit C-drev!
bør jeg trække stikkene ud af dem??
og hvordan formaterer man i det hele taget, nu til dags:)
er det bare at boote fra cd'en??
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 19:08 #7
Det er bare at boote fra cd'en ja.. og ellers www.killdisk.com
SP2 er nok idet SP1 ligger i den. (mener jeg ... men du behøver ikke SP1)
Og det burde ikke give problemer at have dine ekstra hd'ere tilsluttet, men det vil heller ikke skade at du frakobler dem og lader windows finde dem på ny når alt er installeret.
Avatar billede beelzebul Nybegynder
29. marts 2005 - 19:20 #8
okay, mange tak for hjælpen:)
-expert;)
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 19:25 #9
selv tak:))
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. marts 2005 - 20:07 #10
... og som sagt/skrevet:
... og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer...

Så får du også (opdateret) Windows MediePlayer 10, DirectX, ...

Jeg anbefaler desuden:
Microsoft® Windows AntiSpyware ->
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en

Og så kommer jo lidt "sjov" mht diverse driver til dit isenkram. Såååå - du skal ikke forvente at alt er klaret på en "frokostpause" ...