Avatar billede webdesigner Praktikant
29. marts 2005 - 15:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskriftsvenlig billede I Internet Explorere

hey jeg har et billede i 793*1122
og det passer i Photoshop perfekt til udskrift og i ander progremme er det i 1:1 til et A4 men I explorer klipper i den ud når jeg laver en hp som jeg vil udskriver fra hvad kan jeg gøre så det virker??
Avatar billede milandt Nybegynder
29. marts 2005 - 15:08 #1
du skal lave billedet mindre så det passer i den bredde der svarer til hvor den skære i billedet.
Avatar billede webdesigner Praktikant
29. marts 2005 - 15:11 #2
milandt
hmm når explorer laver en bar til venstre på papiret
som er 200 pix eller 5 cm
så kan jeg godt forstå billedet ikke kan være på papiret
Avatar billede milandt Nybegynder
29. marts 2005 - 15:12 #3
ja?
Avatar billede webdesigner Praktikant
29. marts 2005 - 15:15 #4
det jeg prøver at sig er, at der er 5 cm til venster på papiret som ikke brugs.
så der er en lang hvid bar og ca. 5cm til højre på papiret starter udskriften..

og så for står jeg godt der ikke er plads til hele billedet, kan jeg ænder det??
Avatar billede milandt Nybegynder
29. marts 2005 - 15:26 #5
<style type="text/css">
@media print {
    img.imgfix {width:100%}
}
</style>

ovenstående gør at billedet er 100% i bredden når det skrives ud. Billeder der er mindre vil så selvfølgelig blev strukket så de fylder 100% i bredden på papiret - men du kan nøjes med at sætte klassen på de img du ved er for store.