Avatar billede boreez Nybegynder
29. marts 2005 - 10:33 Der er 6 kommentarer

Video i Flash kører ikke smooth

Hej,

Som en del af en CD-rom-produktion skal jeg have en større video lagt ind i en Flash-film. Videoen er 640x480 i størrelse, 24fps i framerate, og 768 kbps. Den er 8 minutter lang.

Jeg kan ikke få denne video til at køre uden en vis 'hakken' under afspilning. Jeg har prøvet at lægge filmen ind i en swf og hente den ind i den store flash-fil, og jeg har prøvet at importere filmen direkte ind i min timeline. Endvidere har jeg forsøgt at konvertere den til Flash Video og bruge det format, men resultatet er altid det samme - der kommer et 'ryk' i filmen ca. en gang i sekundet.

Nogen idéer til video-formater eller andre måder at importere, der kan hjælpe mig af med problemet??
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. marts 2005 - 10:42 #1
Hvilket format var din video i?
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. marts 2005 - 10:43 #2
Jeg har selv oplvet problemet. Jeg tog videoen ind i quicktime og gemte den i et andet format, det gjore at den kørte glat igen ;)
Avatar billede boreez Nybegynder
29. marts 2005 - 11:07 #3
Min oprindelige film var wma. Du foreslår altså at jeg konverterer til quicktime, og importerer den direkte ind i timelinen eller en ekstern swf?
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. marts 2005 - 11:16 #4
Du har flere formater i QT som du kan lave den om til, et af dem komprimere meget, hvilket jeg tror at du vil få mest ud af. (kan ikke lige huske navnet). Derefter kan du importere den direkte ind i timeline.

Du kan for øvrigt også læse mere om video i flash her: http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/video.html

Der er her mange fede tips og tricks i at arbejde med video, og hvem ved måske min teknik er blevet forældet ;)
Avatar billede boreez Nybegynder
29. marts 2005 - 11:19 #5
Ok - jeg tester lige og vender tilbage..
Avatar billede _k Nybegynder
29. marts 2005 - 13:38 #6
Det mest holdbare er at konvertere din film til flv-formatet og "streame" den som ekstern fil. Hvis du imorterer til tidslinjen, begynder der så småt at gå ged i synkroniseringen af billeder og lyd efter et stykke tid.

Det her link skulle gerne få dig hurtigt igang: http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/articles/getstart_flv.html