Avatar billede pedef Nybegynder
29. marts 2005 - 01:38 Der er 15 kommentarer

et godt tilbud?

Hej!

Jeg vil bruge ca. 5000 på en ny pc uden skærm og har set dette tilbud i Bilka til kr 4999:

HP Pavilion Athlon 64 3000+
Model a809.dk. AMD Athlon 64 3000+, 512 MB
DDR RAM, 160 GB harddisk 7200 omdr./min.
16x DVD+/-RW brænder (dual layer), 256 MB
GeForce FX 5500 grafikkort med TV-Out,
16-bit lydkort (onboard), 6 x USB 2.0,
2 x FireWire, 10/100 LAN (til netværk og ADSL).
Incl. Windows XP Home, Works 8.0,
Norton Antivirus 2005 med 60 dages opdatering.

Jeg spiller ikke, skal mest bruge den til billedbehandling og grafikopgaver. Er det et godt tilbud, eller har i set bedre tilbud fx. i Computercity?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 01:50 #1
Hvis det primært er billedbehandling ville jeg ihvertfald udstyre den med mere ram, 512MB er ikke meget til netop billede behandling og lignende grafik opgaver, men udover det så har den ok specifikationer
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 03:21 #2
Avatar billede boxer Nybegynder
29. marts 2005 - 06:23 #3
Som screem brille er inde på er det en god idé at udstyre den med ekstra ram - 1024 MB. Men det er selvflgelig afhængig af hvad du skal bruge den til.

Derudover skal du også tænke på at du IKKE får en Windows XP skive med. XP er forudinstalleret og er du typen der ofte formaterer din harddisk, vil du måske blive træt at dette. Der er nemlig også andre programmer der er forudinstalleret (norton og garanteret også noget billedbehandlingssoftware fra HP)
Dette betyder at hver gang du vil formatere din harddisk, vil disse programmer være installeret bagefter og i princippet betyder det at du ikke kan formatere din harddisk helt.
Jeg ville selv købe en maskine med en særskilt XP skive.
Trods ovenstående, er det stadig et godt tilbud. Man skal også gå en del op i selv at bestemme hvad der skal være på PC'en efter formatering hvis ovenstående er et "problem"
For at gøre købet helt perfekt ville jeg nok vælge at doble rammene op og købe en XP cd på et senere tidspunkt.
Avatar billede fejl Nybegynder
29. marts 2005 - 10:09 #4
Køb Centrino.
Centrino virker som medicine til grafiske programmer.
Avatar billede pedef Nybegynder
29. marts 2005 - 10:39 #5
Hvad med denne Medion model 36, xp3400+ til kr 5999 fra Computercity:
Athlon 64 3400+
512 ddr ram pc 3200
200 gb harddisk 7200 rpm
Radeon 9200se 128mb
Dvd brænder 16x6x4x40x24x
Lan, 6.1 lydkort, 6x usb 2.0,
Kortlæser, firewire
Windows XP home
Etrust antivirus, Nero

Er Medion et godt mærke? Er det et bedre tilbud end den fra Bilka? Hvem sælger Centrino-maskiner? Please help, jeg skal købe den idag.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 10:44 #6
Et godt råd, vent med at købe indtil du er sikker på den mskone du køber passer til dit behov, du får mere ud af at vente indtil imorgen med at købe, fremfor at købe den forkerte idag.

Men stadig den mangler ogspå ram i mine øjne den maskine (men det kan du jo købe bagefter og montere)
Avatar billede pedef Nybegynder
29. marts 2005 - 10:50 #7
ja, ram er ikke noget problem, det er mere om delene i den er kvalli til prisen og den ikke larmer
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 10:52 #8
Du må ikke oprette samme spørgsmål 2 gange http://www.eksperten.dk/spm/604429 dette er det samme som du spørg om her, så luk det ene ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:27 #9
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 01:44 #10
noget respons måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 00:33 #11
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:30 #12
Du har ikke fået afsluttet spørgsmålet efter os.
Er du i tvivl om hvordan det skal gøres så læs her:)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 17:30 #13
Ligger selv et svar hvis jeg er blandt de heldige.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 23:08 #14
Fik vi løst problemet eller.....
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 03:04 #15
brug for mere hjælp ?