Avatar billede stay-lo Nybegynder
28. marts 2005 - 22:21 Der er 8 kommentarer

Bærbar pc gået i sort

Jeg har investeret i en brugt Bluesolutions bærbar pc, der er købt gennem den blå avis! Efter at have brugt den ca. 3 dage fik jeg etableret kontakt til internettet via en ny oprette internet forbindelse. Efter kortere tid på nettt gik min bærbare computer helt i sort (slukkede nærmest) Jeg har siden ikke kunne få gang i pc'en...Jeg har haft en god ven til at kigge på den, og han mener det muligvis kan være en lås der er aktiveret eller CPU, der er gået ned?! Strømforsyningen virker fint, DVD-drevet også, lige som ram og harddisk...men der sker intet når jeg har forsøgt at boote fra en Win-XP cd-rom.....DER ER KONSTANT SORT SKÆRM!? Hvad kan være galt, hvordan løser jeg det, kan det virkelig væære en internet aktiveret lås?! i så fald hvorfor...PLEASE HELP A NON IT_EXPERT
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. marts 2005 - 23:18 #1
Nu er det vel ikke sådan at du er kommet til at slå den over på en ekstern skærm ?
Prøv at sætte en skærm til og se om der er billede på den.
Man skifter som regel mellem de forskellige skærme på [Fn] tasten + en anden tas med en skærm på. Det kan du også lige prøve at trykke.
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 23:38 #2
enig med tonnybrandt, og ud over det tror jeg ikke det er en lås, da man jo så ikke har muligheden for at se hvad man indtaster af evt. kode.
Avatar billede fejl Nybegynder
29. marts 2005 - 10:18 #3
Hej...
1-Hvis computeren virker så cpu´en fejler ikke noget.
2- Hvis du kan ikke se noget på din skærm men du hører at din computer virker så fejlen i grafikkort.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 10:25 #4
Fejl, fejlen kan ligeså godt (og menre nærliggende) ligge i en defekt backlight, det er sjældent at gfx kort går i stykker, backlight er en *meget* hyppigere fejl.
Avatar billede stay-lo Nybegynder
29. marts 2005 - 20:27 #5
Den er ikke slået over på ekstern skærm! Jeg har forsøgt mig med at sætte en ekstern skærm til, virker heller ikke!
Computeren starter ikke ordentlig op! Det er som om harddisken lige bliver aktiveret, men computeren stareter ikke op!!! Den går død efter de første sekunder....
Hvad mener du, Screem brille, med en defekt backligt?! Vil du venligst uddybe for mig, har ingen ide om hvad det er og hvordan fejlen kan udbedres!
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 20:41 #6
i selve din skærm sidder der en "lampe" denne lampe (som faktisk er et neonrør) sørger for lyset til skærmen og hedder der for backlight = baggrundslys)
Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
30. marts 2005 - 13:37 #7
det ser sort ud...:)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 03:04 #8
brug for mere hjælp ?