Avatar billede taitech2006 Nybegynder
28. marts 2005 - 14:59 Der er 4 kommentarer

opsætning af router - Zyxel 650-R 31

Jeg har en Zyxel Router 650-R 31 fra Cybercity.... nu vil jeg gerne have det sat op sådan at når jeg sender fra min egene maskine til min kærestes maskine over MSN Messenger 6.2 at den sender over LAN istedet for at sender over nettet, for jeg var ude ved min kammerat forleden og der sendte han en film til mig over MSN og det gik mega stærk da det var over lan, men når jeg gør det her hos mig så går den over nettet selvom vi sidder på LAN med hinanden, jeg har læst at man skal åbne nogle porte men da jeg sidder med en zyxelrouter og jeg har mange programmer som bruger forskellige porte så har jeg ikke flere felter at åbne porte i for i min router opsætning der er der kun 12 felter at åbne porte i, er det ikke muligt at åbne flere porte via telnet ? og hvordan kommer jeg ind på den via telnet...

sådan her ser det ud når jeg går ind på min router:
www.danling.dk/exp3.jpg
som i kan se har jeg 3 computere slået til på mit netværk:
Min egen: 10.0.0.2
Min Kærestes: 10.0.0.3
Min Server: 10.0.0.4
Avatar billede taitech2006 Nybegynder
28. marts 2005 - 15:01 #1
og jeg skal vel åbne portene til både min og min kærestes ip adresser og det kan da ikke lade sig gøre...
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2005 - 15:41 #2
Aktiver nat loopback det kan være det hjælper.
http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2
Avatar billede taitech2006 Nybegynder
28. marts 2005 - 21:48 #3
min nat loopback er slået til det gjorde jeg dengang jeg fik mit domæne så det er ikke det der er problemet, og hvorfor har jeg ikke flere pladser at åbne porte i, jeg har kun 12...
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2005 - 21:52 #4
Du kan ikke åbne flere... måske du ahr mulighed via telnet

start ->kør ->telnet ipadressepårouter portnr