Avatar billede jeanette18 Nybegynder
26. marts 2005 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

indsætte symbol

Heysa. Når jeg i et word dokument ønsker at indsætte et symbol, f.eks en rund ring omkring en tekst eller et billede, så indsættes en ramme (som i øvrigt placerer sig helt uden for den aktuelle side) hvori der står at jeg kan oprette en tegning i denne. Når jeg så har gjort dette kan jeg ikke få flyttet "tegningen/symbolet" hen omkring teksten.

Hvad gør jeg forkert her?
Avatar billede mugs Novice
26. marts 2005 - 09:58 #1
Jeg har lige:

Skrevet noget tekst > Oprettet en autofigur > Flyttet den henover teksten > Højreklik på firkanten udenom autofiguren > Formater autofigur > Gennemsigtigheden til 100%.

Nu ligger figuren omkring teksten som kan læses.
Avatar billede mugs Novice
26. marts 2005 - 10:20 #2
Nu er Word ikke lige min boldgade, men såvidt jeg ser det, et det firkanten hvori du opretter din tegning, der er bestemmende for figurens størelse, placering m.v.

Jeg er på vej til arbejde, og kan derfor ikke være mere behjælpelig. Fortsat God Påske.
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2005 - 11:03 #3
For at komme af med "rammen", så du kan tegne frit, skal du gå ind i Funktioner  Indstillinger. I fanebladet Generelt fjerner du fluebenet fra "Opret automatisk lærred ved indsætning af autofigurer. Nu kan du tegne lige hvor du har lyst
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
28. marts 2005 - 12:37 #4
I får begge 2 tak for hjælpen og I er velkommen til at dele points:)
Også god påske til jer!
Avatar billede mugs Novice
28. marts 2005 - 12:38 #5
I lige måde.
Avatar billede jkrons Professor
28. marts 2005 - 14:03 #6
God påske til dig også :-)