Avatar billede octo Nybegynder
26. marts 2005 - 01:23 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken PDA? med telefoni / multimedie / studie

Hej kære eksperter. Jeg fatter atter engang mit tastertur for at søge svar blandt jeres enorme viden.

Jeg er en ung studerende, som stærkt overvejer at købe en PDA til min gymnasie-studietid.
Jeg har bare det problem at jeg er er total newbie på dette område.

Min idé er at købe en PDA som kan bruges til at tage notater i timerne, være mobiltelefon i fritiden, virke som mp3-afspiller og lign tidsfordriv.

Er dette muligt? og hvordan? og hvad er jeres erfaringer med PDA til studie?

Er det vigtigt med høj hastighed på sin PDA?... for jeg vil personligt selv gerne have en PDA, som kan bruges som "portable jukebox" eller hvad man nu siger. Den skal kunne afspille min musik.

Jeg vil gerne have telefoni i min PDA. Dette skal dog ikke være til urimelige priser. Er det muligt at få et normalt abonnement til sin PDA?

Og så skal min PDA selvfølgelig kunne skrive word-dokumenter, lave exel-regneark og vise powerpoint, men det er vist standard med Windows Pocket udgaven?

Kan i hjælpe mig her?

Ellers skriver jeg helt sikkert mere efterhånden som der kommer svar... :)

Venlige håbefulde Hilsner Chris
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. marts 2005 - 10:32 #1
Har ingen forstand på dem så er det sagt. Men jeg hørte min onkel snakke om man kan få sådan en sim kort dims til hans pda. Var vildt smart så man kunne bruge den til telefon. Men problemmet var bare for ham at den "dims" koster ca. 3000kr. og hans pda koster 4500kr. Så han gad ikke lige købe den dims på grund af prisen. Ville bare nævne det.
Avatar billede ladyhawke Novice
26. marts 2005 - 15:27 #2
der fås en hel del PDA'er som har indbygget GSM, så der er ingen grund til at købe en "dims" til 3000kr ved siden af.

Denne her burde kunne alt det du vil have (og lidt til)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99500
Avatar billede ladyhawke Novice
26. marts 2005 - 15:28 #3
mht. abb. på pda'en: du bruger bare et almindeligt simkort, så du bestemmer frit hvilken mobil telefoni leverandør du vil benytte
Avatar billede octo Nybegynder
26. marts 2005 - 15:30 #4
Har set på denne PDA, er ikke glad for at den kun kører med en 172 mhz processor!

Vil gerne have en lille hurtig satan, med det hele, som f.eks. HP iPAQ Hx4700 http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDCBusiness-Erhverv-Site/-/-/-/ViewStandardCatalog-Browse?CategoryName=tdc_e_mobil_y_pda_ipaq&CategoryDomainName=TDC-BusinessCatalog&dogtag=tdc_e_mobil_y_pda_ipaq

men vil lige hører hvad mine muligheder er. Er der noget bedre?
Avatar billede octo Nybegynder
26. marts 2005 - 16:39 #5
Har fundet den her Axim X50v, er vild med den, men er den så god som den ser ud?

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/axim_x50v?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

Octo
Avatar billede ladyhawke Novice
26. marts 2005 - 18:07 #6
dells maskine ser ikke lige ud til at have gsm funktionalitet
Avatar billede ladyhawke Novice
26. marts 2005 - 18:09 #7
kan ikke se linket til hp 4700, men vil klart anbefale den jeg linkede til 15:27 i stedet. du kan måske ovenikøbet finde den billigere et eller andet sted
Avatar billede ladyhawke Novice
26. marts 2005 - 18:11 #8
ved i øvrigt ikke lige om du kan powerpointe med en pda, det er vel heller ikke så væsentligt (i forhold til skærmstørrelsen)
Avatar billede octo Nybegynder
26. marts 2005 - 23:15 #9
Nej Dells maskine har ikke GSM som den anden, men er det ikke bare et kort man køber til den?

Nej powerpoint er ikke så vigtigt hehe... så bare at man kunne få det til sin PDA et sted... Har desuden fundet ud af at PocketWord er dårligt... Kan ikke lave rammer og udvidet opsætning... skal hellere have et andet program jeg ikke kan huske navnet på, det koster dog penge...

Allerede nu, tak for hjælpen ladyhawke :D
Avatar billede ladyhawke Novice
27. marts 2005 - 12:30 #10
GSM kan fås som ekstraudstyr, men det er ofte dyrt (se varmeskudsindlæg) og det kan gøre din pda klodset hvis der skal sættes en masse ekstra udenpå. Husk på at hvis det ikke er tænkt ind i designet så svarer det stort set til at sklistre en lille mbiotelefon på din PDA. Der skal jo antenne til også. Det optager også muligvis en udvidelsesplads fra et ekstra hukommelseskort, som du f.eks. kunne bruge til musik eller lektier.

Hvis du vil bruge PDA'en som mobil, så bør du få én hvor det er indbygget fra starten, det er billigere end at købe det til.
Avatar billede badazz Novice
28. marts 2005 - 16:12 #11
Jeg vil personligt anbefale dig en Qtek 2020 den har indbygget telefon, god standbytid, og frem for alt. qtek har flere års erfaring indenfor GSM i pda. qtek er forholdsvis dyr i forhold til bla. HP. men det er også kram.. du kan både købe qtek med og uden abbonomet. dog billigst med abbonoment. men du kan selvfølgelig købe uden abbonoment og bruge dit eget simkort i den. hvis du har GPRS tilknuttet dit mobilabbonoment, så har du også mulighed for at gå på internettet med pda´en via internet explorer som ligger som standart på alle windows mobile pda´er
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. marts 2005 - 16:16 #12
Hey...

badazz

Den du snakker om. Kunne du ikke smide et link til den da jeg aktivt følger med her inden da jeg også er interseret i pda med det hele
Avatar billede badazz Novice
28. marts 2005 - 16:23 #13
ja da..

http://www.mywindowsmobile.dk

Klik på QTEK 2020 i menuen...
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. marts 2005 - 17:04 #14
Okay

Hvad ligger de i pris? med og uden abb? og i så fald hvad abb?
Avatar billede badazz Novice
28. marts 2005 - 17:08 #15
det ved jeg ikke lige 100% sonofonbutikken forhaldner bla qtek ellers ved jeg ikke lige hvor de kan købes..
Avatar billede varmeskud Praktikant
28. marts 2005 - 17:26 #16
okay
Avatar billede raketten Praktikant
09. april 2005 - 20:00 #17
Hvad med en mobiltelefon med GPRS+bluetooth + en pda med bluetooth? Er det ikke det billigste. Har selv en Qtek 1010, og den er træls at tale i og batteriet virker ikke lang tid. Er måske rettet i qtek 2020.
vh Raketten