Avatar billede sshenriksen Nybegynder
25. marts 2005 - 18:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvis et billed ikke kan findes, så et andet billede.

Hvis jeg har 2 billeder. Det ene ligger på en server og det andet på en anden. Den skal altid tage den første, hvis den er tilgængelig, ellers skal den tage det andet. Er det noget der kan lade sig gøre? Hvis ja, hvordan sætter man det så ind i et html dokument?

Sune
Avatar billede kalp Novice
25. marts 2005 - 18:33 #1
måske kan dette bruges
http://www.eksperten.dk/spm/602902
Avatar billede moejensen Nybegynder
25. marts 2005 - 21:35 #2
Det vil jeg ikke umiddelbart mene kan lade sig gøre, da selve fortolkningn af linket til billedet først sker på klienten.

Men jag skal ikke kunne afvise at man på en måde kan lave en test på om et billede er tilgængeligt, og udfra det skrive den rigtig sti til billedet.
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
26. marts 2005 - 12:28 #3
det er nemlig det jeg gik efter. Det der står i linket var ikke helt det jeg søgte tror jeg.

Sune
Avatar billede jsc Nybegynder
02. april 2005 - 22:41 #4
Tror moejensen har ret... det kan nok ikke lige sådan lade sig gøre. Det ville være nemmere med tekst. Der kan man nemmere opstille noget kendt, altså noget bestemt, som man forventer at få - og ellers, så vise noget andet.

/jsc
Avatar billede jsc Nybegynder
02. april 2005 - 22:42 #5
Måske kunne man lave noget fusk med nogle logfiler på de to servere, som så hentes, og hvis de ikke kan hentes, så sker der jo fejl - udfra det, kan man måske vise et af de to billeder. - ikke lige så skarp til txt-fil behandlinger, så det må du få nogle andre til.

/jsc