Avatar billede mareia Nybegynder
25. marts 2005 - 16:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lodret sektionsinddeling

Jeg har nogle formularfelter på linie med hinanden, hvor de venstrestillede felter ikke skal være låst, mens de højrestillede felter skal være låst. Derfor bliver jeg nødt til at indsætte et sektionsskift - kan det passe at man ikke kan indsætte et lodret sektionsskift? F.eks. vha. en tabel? Eller at man ikke kan indsætte et sektionsskift i én linie, altså uden automatisk linieskift? Håber I forstår hvad jeg mener...
Avatar billede jkrons Professor
25. marts 2005 - 17:43 #1
Du kan ikke opdele en side med sektioner i det lodrette plan. Og et sketionsskifte fører automatisk til et linieskift. Det kan ikke undgås. I Word vil en linie altid tilhøre en sektion, så der kan ikek være sektionsskift midt på en linie, og så tekst på samme linie efter sektionsskiftet.

Jeg ved ikke om du overhovedet kan opnå det, du ønsker. Men i givet fald skal det nok være noget med tekstbokse.
Avatar billede mareia Nybegynder
26. marts 2005 - 14:13 #2
Jeg tror heller ikke det er muligt via tekstbokse. Umiddelbart kan jeg ikke låse én tekstboks uden også at låse dem ved siden af, hvis de står på højde med hinanden. Har efterhånden prøvet alt, jeg kan komme i tanke om...
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2005 - 15:14 #3
Jeg er bange for at du har ret. Du må nok se i øjnene at Word ikke kan løse dit problem. Om der er andre programmer, der kan, tør jeg ikke sige.
Avatar billede mareia Nybegynder
26. marts 2005 - 15:48 #4
Øv! Men du skal have tak for interessen jkrons...
Avatar billede jkrons Professor
26. marts 2005 - 15:49 #5
Helt i orden :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2005 - 22:21 #6
Har du tænkt på at brige spalter? Det kan godt blive et pillearbejde, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede mareia Nybegynder
28. marts 2005 - 21:25 #7
Det har jeg faktisk forsøgt, men synes ikke umiddelbart at det hjalp - har du nogle fif? :-)
Avatar billede jkrons Professor
28. marts 2005 - 23:05 #8
Hvis du vil have en tekst lige overfor en felt, tror jeg ikek spalter virker, men elelrs kan du opdele dit dokument i spalter, som du slår til og fra hele tiden.  Så Så du ender med. at hvert felt er i sin egen sektion, men jeg tror desværre at felter til venstreog feltertil højre bliver forskudte i forhold til hinanden. Men under alle omstændigheder har du nu en masse sektioner, og så er det bare om at låse de rigtige.
Avatar billede mareia Nybegynder
29. marts 2005 - 10:32 #9
Problemet er bare at felterne ikke må være forskudte i forhold til hinanden...
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2005 - 16:08 #10
Hvad med at bruge excel?
Avatar billede mareia Nybegynder
30. marts 2005 - 21:25 #11
Det er nogle avancerede brevskabeloner jeg er ved at udarbejde, så jeg foretrækker Word.
Avatar billede jkrons Professor
30. marts 2005 - 23:20 #12
Jeg tror som allerede nævnt ikke at du kan få opfyldt dine ønsker i Word.
Avatar billede mareia Nybegynder
06. juni 2005 - 20:53 #13
Ok men øv - må finde en anden løsning...