Avatar billede skalle Novice
25. marts 2005 - 14:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Onboard lyd ikke du'

Hejsa gutter, mit onboard lydkort virker ikke... når jeg installerer driveren og genstarter, fortæller windows at jeg først skal installere "microsoft bus driver" hvad end det er... Jeg har kigget i en FAQ, hvilken sagde at jeg skulle installere service pack 2 først.. og så ville det hele gå fint, men det var ikke tilfældet. Der kommer stadig nøjagtigt den samme meddelelse.
Nogen ideer?
/Henrik
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 14:39 #1
Prøv at installere driverne til dit bundkort først.

Hvis det er et Intel Chipset, så skal du installere Intels drivere osv.

De kan i alle tilfælde findes på producentens hjemmeside under downloads.
Avatar billede skalle Novice
25. marts 2005 - 14:41 #2
hejsa jpjv,
Det har jeg gjort. Men det gør stadig ingen forskel:(
/henrik
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 14:43 #3
2 sec...
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 14:43 #4
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede skalle Novice
25. marts 2005 - 14:44 #5
abit aa8xe-3rd-eye
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 14:46 #6
Har du installeret hotfixen/driveren til Universal Audio Architecture (UAA) High Definition Audio class driver ?
Avatar billede skalle Novice
25. marts 2005 - 14:48 #7
hmmm.. det ervist her min mangel på ekspertise indtræder... for jeg er ikke lige helt sikker på om jeg har det... er det den som fulgte med.. altså det som hedder "chipset driver" på installationsCD'en?
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 14:50 #8
Nej - det er en upgrade til Windows 2000/XP/2003 der pt. er tilgængelig som et hotfix. Det er beskrevet i KB835221. Filen skal installeres før lydkortet fungerer.

Jeg har den liggende som kb835221.exe - hvis ikke du kan finde den på driver CD'en, så hent den her: www.on-site.dk/download/kb835221.exe.
Avatar billede skalle Novice
25. marts 2005 - 14:56 #9
Hej jpvj,
jeg får en dialogbox med titlen "KB835221WXP Installationsfejl" og teksten "Installationsprogrammet kan ikke opdatere XP-filerne, da sproget der er installeret på computeren er forskelligt fra opdateringens sprog."

Hved du hvor jeg kan finde dette hotfix til den engelske version, som jeg går ud fra at jeg har?
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 14:59 #10
Hmmm.... jeg har installeret denne fil på Windows XP Pro DK og har ikke adgang til den engelske...

Den *SKAL* ligge på din driver CD - muligvis hedder den noget andet. Prøv at kigge under Sound eller RealTek og kig efter .exe filer på omkring 800 kb.
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 15:00 #11
Skal køre nu - jeg holder øje med tråden.

Du er også velkommen til at maile mig på eksperten (at) on-site.dk
Avatar billede skalle Novice
25. marts 2005 - 15:08 #12
Jeg leder på CD'en, altså den med drivere til bundkortet, men jeg kan ikke lige finde en fil der minder om kb835221.exe... er det den cd du mente?
Avatar billede skalle Novice
25. marts 2005 - 15:10 #13
ok.. klart.. skal også til at ud af døren... men jeg skal nok vende tilbage;) tak for hjælpen so far
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 16:29 #14
Du kan ringe til MS på 4489 0100 og bede om teknisk support. Der kan du få mailet et link til at downloade filen.

De gør muligvis opmærksom på, at det koster kr. 750 + moms at starte en sag, men når du bare skal have et hotfix (til KB 835221) så er det gratis.
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. marts 2005 - 16:35 #15
Hej - jeg søgte lidt på google, og fandt tilsyneladende en US version.

Du kan hente den på samme link (filen er blot overskrevet).

Ingen garanti for filens indhold :-)
Avatar billede skalle Novice
12. december 2011 - 03:31 #16
logger ind 6 år senere og ser at jeg har glemt at give point og kommentere.. fyha mig!
Avatar billede skalle Novice
12. december 2011 - 03:31 #17
logger ind 6 år senere og ser at jeg har glemt at give point og kommentere.. fyha mig!
Avatar billede skalle Novice
12. december 2011 - 03:31 #18
logger ind 6 år senere og ser at jeg har glemt at give point og kommentere.. fyha mig!
Avatar billede skalle Novice
12. december 2011 - 03:31 #19
logger ind 6 år senere og ser at jeg har glemt at give point og kommentere.. fyha mig!