Avatar billede jannikf Nybegynder
25. marts 2005 - 12:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RSS feed vha. udtræk fra lokal database

Da jeg tit støder på forskellige feeds og fundet dem nyttige, har jeg tænkt på at begynde på, at lære sådan noget.

Som det er nu, har jeg en database med tabellen.

site
:rs("overskrift")
:rs("blikfang")
:rs("dato")
:rs("id")
:rs("type")

Så langt så godt. Nu er jeg bare, efter at have læst meget om rss/xml, blevet i tvivl om hvad jeg nu skal gøre og hvordan det er sat sammen. Derfor er det blevet til en del spørgsmål, derfor de mange points.

Er det forstået korrekt at det er *.rss filen, der er den endelige fil, der bliver brugt af forskellige readers?

Er det forstået korrekt at xml filen udelukkende har den funktion at opdatere eller skrive en ny *.rss fil?`

Er det forstået korrekt at xml filen henter sine data fra en database?

Og til sidst:

Hvordan skal jeg løse mit problem hvis jeg benytter asp og en access database, med de ovenstående tabelinformationer?

Ser frem til mange brugbare svar.

Jannik
Avatar billede janegil Nybegynder
29. marts 2005 - 15:32 #1
Du kan lage RSS direkte fra databasen, XML vil ofte være en omvei.

Hvis du skal bli en ørn til XSLT, og ønsker å bruke RSS 1.0 (som er et format med en god del redundans) så er DB vha ASP til XML, vha XSLT til RSS en spennende løsning. (Ikke lett. Spennende!)

Men for en kjapp løsning, så lager du RSS med ASP, på samme måte som du ville lage HTML uten XML som mellomprodukt.
Avatar billede jannikf Nybegynder
18. juni 2005 - 02:14 #2
Jeg har opgivet, det må blive en anden gang, hvor jeg igen vil prøve det af.