Avatar billede uth Nybegynder
24. marts 2005 - 23:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Alle netværksforbindelser pst væk

xp2-pro. Pludselig forsvandt mit trådløse netværk. Da jeg kiggede under netværksforbindelser for at genaktivere forbindelsen var alle ikoner væk. Selv dem med broforbindelse osv. Jeg får meddelelsen "Mappen netværksforbindelser kunne ikke hente listen over netværkskort på computeren. Kontroller, at tjenesten Network Connections er aktiveret og kører".  Hmm - jeg har oplevet noget der mindede om det før. Dengang var det WMI kontrollen der pludselig ikke kunne findes. Både servicen netværksforbindelser og alle services den er afhængig af, kører, men jeg kan simpelthen ikke få maskinen til at vise netværksforbindelserne igen og den viser heller ikke ikonerne nede i bundlinien...er der nogen der har prøvet noget tilsvarende? Og hvad gjorde I for at få det til at virke? Der er ingen problemer i routeren. Både den bærbare og husets to andre computere kører fint nok.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2005 - 23:30 #1
har du været inde i tjenester under administration af denne computer og kigge om din "netværksforbindelser" kører som den foreslår ?..

tryk højre på denne computer og vælg administre, fold så tjenester og programmer ud og marker tjenester.. find så "netværksforbindelser" <- skulle gerne køre..
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2005 - 23:30 #2
genstart den eventuelt.
Avatar billede marn133 Nybegynder
24. marts 2005 - 23:31 #3
prøv lige at fjerne dit netværkskort fra din PC  det gør du inde i enhedshåndtering genstart din PC og den skulle meget gerne installere det igen..

han løse mange problemer, men lover ikke noget.. :)
Avatar billede marn133 Nybegynder
24. marts 2005 - 23:32 #4
*kan
Avatar billede uth Nybegynder
24. marts 2005 - 23:40 #5
Uha - vi skal meget dybere. Jeg har prøvet stort set alt, hvad er sådan umiddelbart tilgængeligt - herunder også at fjerne kort både på den ene og anden måde, afinstallere kortet, starte og slukke diverse relaterede services, herunder også samtlige netværkstjenester. Jeg har også slået firewall fra, stopper samtlige spybots og virustjenester osv. Jeg har også checket at WMI kører og at det kører rigtigt...damn... :o(
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2005 - 23:43 #6
hehe ok.. du får ikke en skummel fejl kode ? blot den tekst fejl ?
Avatar billede uth Nybegynder
24. marts 2005 - 23:46 #7
Nej - kun den tynde tekst. Jeg kan ikke fremprovokere en fejl i loggen heller. Det er ligesom om jeg pludselig ikke har adgang til netværksfunktionerne...kan man måske rode lidt med komponenttjenesten? Der er jeg ikke liiige så f...... skrap
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2005 - 23:52 #8
du har ikke en delt printer vel ?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2005 - 23:57 #9
det er nok sådan her noget du skal lidt ud i :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329050
Avatar billede uth Nybegynder
25. marts 2005 - 00:00 #10
Delt? Jo, jeg har en netværksprinter tilsluttet routeren. Den kan jeg heller ikke skrive til...men - then again - jeg er jo heller ikke på netværket. Hvad havde du i tankerne?
Avatar billede jokkejensen Novice
25. marts 2005 - 00:05 #11
alle de sider jeg har kigget på omtaler fejl med den delte printer, og derfor fucker den "my network places" op...

forsøg lige at fjerne den deling.. fjen den der fil og udskriftsdeling under egenskaber på din lan forbindelse, hvis det kan lade sig gøre gennem egenskaber på kortet fra hardware håndtering eller enhedshåndtering eller hvad den nu hedder..
Avatar billede jokkejensen Novice
25. marts 2005 - 00:11 #12
Avatar billede uth Nybegynder
25. marts 2005 - 00:21 #13
hmmm - prøvede lige at rette nogle af de ting til, der stod om i knowledgebasen...meeen nu lukker den ned med blå skærm hver gang, jeg starter den...ufedt...jeg tror hellere jeg må gå i seng, inden jeg har en computer mindre ;o)
Avatar billede uth Nybegynder
25. marts 2005 - 00:28 #14
Saft den onde hyleme...selvom det ikke var din løsning, var det dig der linkede mig til de tre punchlines med dll'erne. GENIALT. Point afsted til dig :o)
Avatar billede jokkejensen Novice
25. marts 2005 - 00:35 #15
jeg linkede dig direkte til de 3 punchlines i det første link i min sidste post :).. tak for point..
Avatar billede jokkejensen Novice
25. marts 2005 - 00:35 #16
til andre med samme fejl må vi så konkludere:

try this

in Start/Run type these lines and hit ENTER after each line

regsvr32 netshell.dll
regsvr32 netcfgx.dll
regsvr32 netman.dll
Avatar billede uth Nybegynder
17. december 2007 - 09:58 #17
har altså accepteret et par gange...prøver lige igen