Avatar billede davidhs Nybegynder
24. marts 2005 - 12:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IMAP og POP3 hvad er bedst til et firma

Jeg står og skal vælge en ny mail løsning for et firma, normalt har vi kørt med pop3 men det gav nogle problemer med at mails kunne komme rundt til alle ansatte. Ligeledes kunne man komme til at svare på en mail som en anden havde svaret på. Vi har nu det problem at nogle skal til at have hjemmearbejds plads så derfor skal vi have fundet frem til en mail løsning hvor vi kan se hvilke mails der er blevet læst og svaret på, ligeledes en udbakke hvor den mail der er sent ligger. Det ville også være godt hvis der kunne være kalender og sådan noget i men posten er den vigtigste.

Jeg har hørt at IMAP måske skulle kune gøre dette, men ville gerne have det bekræftet. Hvis ikke er man så over i en exchange løsning for at det løser mine krav. Syntes exchange er dyrt, men IMAP kan vi ligge i byen og kan fås til billige penge. Håber nogen kan hjælpe mig med et svar til en god løsning.

MVH. David.

P.S. God påske alle sammen.
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 12:39 #1
Med IMAP ligger ens emails på en server (og bliver liggende der indtil de manuelt slettes, hos modtageren), hvor man ved POP3 henter sine emails og så slettes de normalt fra serveren, IMAP er en fordel hvis man ønsker at kunne læse sine mails fra flere forskellige maskiner.

Korrekt at skal man bruge en kalender funktion også så er valget oftest exchange, men Kerio´s mailserver har også denne funktion, og det virker også i Outlook, så den synes jeg du skal kigge på engang (jeg har rigtig gode erfaringer med Kerio´s mail server)
Avatar billede davidhs Nybegynder
24. marts 2005 - 12:48 #2
Så det vil sige at med IMAP kan mine medarbejdere læse deres post hos dem selv via outlook og jeg kan se at de er blevet læst og også se at der er blevet svaret på dem?
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 12:55 #3
Ja det kan de godt, men det vil de også kunne med POP3 (forskellen er bare at de kan læse den hvorfra de vil, enten via et post program, eller via et webinterface).

Det er opsætningen hos brugeren som bestemmer om en rapport skal sendes når man har læst en email (dette kan slås til / fra af brugeren)
Avatar billede davidhs Nybegynder
24. marts 2005 - 13:04 #4
Hmm. Kan du uddybe det med rapporten, er det noget som brugeren skal sætte op i outlook. Det er sådan så de alle vil komme til at bruge outllok til at læse deres post.
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 13:24 #5
Ja man kan uden problemer læse ens mails med hvilken som helst klient som understøtter IMAP, det med rapporten er når du sender en email til en, så kan du anmode om en læsningsrapport, men denne rapport kan slåes fra af modtageren, hvis vedkommende ikke ønkser at fortælle andre om mailen er læst.
Avatar billede davidhs Nybegynder
24. marts 2005 - 13:28 #6
Ok. Det var svar på mine spørgsmål. Hvordan gir jeg dig dine point?
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 13:30 #7
Det gør du ved at markere mit navn i boksen (der er kommet nu efter jeg har lagt et svar) og vælge accepter ;)