Avatar billede blix Nybegynder
23. marts 2005 - 19:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Link med 2 iframes

Hej.

Er der en måde jeg kan få et link til at åbne en side i en iframe og en adnen side på en anden iframe?
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2005 - 20:14 #1
Avatar billede blix Nybegynder
23. marts 2005 - 20:38 #2
Findes der slet ingen måde uden at bruge javascript, det er jo knald irreterende at man skal godkende scriptet med IE.

Så skulle jeg også høre om det var muligt at når man åbnede en side, åbnede den side automastisk en side i en anden iframe?
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2005 - 21:00 #3
umiddelbart kan jeg ikke komme på andre idéer.

mht spm 2, så kan du køre en onload-funktion på den side der åbnes først.
Avatar billede blix Nybegynder
23. marts 2005 - 21:36 #4
Hvordan virker det så?

Tak for du gidder hjælpe mig. ;)
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2005 - 22:19 #5
hvilken del af det?
Avatar billede blix Nybegynder
23. marts 2005 - 22:43 #6
Det med onload.

Jeg har skrevet: <body background="images/sidemenu.jpg" onLoad="a href="3software.html" target="i2"> men der sker ikke rigtig noget. Og som selvanligt blockere IE med SP2 det.
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2005 - 23:11 #7
det burde ikke have noget med sp2 at gøre...

onload="top.iframenavn.location.href = '3software.html';"
Avatar billede blix Nybegynder
23. marts 2005 - 23:16 #8
keysersoze:

Det virker, men - Man skal stadigvæk tillade at køre indholdet på siden før IE/SP2 vil lege med.
Avatar billede blix Nybegynder
23. marts 2005 - 23:23 #9
Den skriver: "Internet Explorer har begrændset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer, for at hjælpe med til at beskytte din sikkerhed. Klik her for indstillinger..."

Det gør mig virkelig på at ingen scripts virker uden man skal sige ja til at køre dem!
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2005 - 23:38 #10
er du sikker på at du ikke har sat dine sikkerhedsindstillinger meget højt eller noget - mener bestemt ikke at et så simpelt js burde forårsage dette. Har ikke selv problemer
Avatar billede blix Nybegynder
23. marts 2005 - 23:47 #11
Jeg er helt 100% sikker, jeg køre standart instillinger.

Du kan etv. prøve min kode:
---------------------------
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<style type="text/css">
<!--
A:link {text-decoration: none}
A:visited {text-decoration: none}
A:active {text-decoration: none}
A:hover {text-decoration: none}
-->
</style>
<body background="images/sidemenu.jpg" onload="top.i2.location.href = '3software.html';">
<td width="150" height="407" align="left" valign="top"> <p><span class="Links"><font size="-2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><a href="3software.html" target="i2"><font color="#000000"><br>
    Software</font></a></font></span><font size="-2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><br>
    </font></p>    </td>
    <td width="629" align="left" valign="top">
    </td>
</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2005 - 23:57 #12
jeg vil hellere se det i funktion hvis jeg kan
Avatar billede blix Nybegynder
24. marts 2005 - 00:25 #13
Nå, ikke noget... Den gjorde det fordi at jeg ikke kørte det fra min server.

Tak for hjælpen, tag lige og smid et svar så du kan få de points der. ;)
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2005 - 00:35 #14
lyder mystisk?

men bare det kom til at virke efter hensigten :)
Avatar billede blix Nybegynder
24. marts 2005 - 01:11 #15
Ja, jeg syntes også der er underligt.

Men igen, det virker - og jeg er glad. :)
Avatar billede roenving Novice
24. marts 2005 - 16:53 #16
Standard i IE på XP sp2 er faktisk ikke at tillade active scripts fra egen maskine (men logikken i det har jeg endnu ikke fundet !-)