Avatar billede martin_moth Mester
23. marts 2005 - 07:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Om sidenummerering i WORD

Jeg har et dokument på 15 sider, hvor der står sidenummer i page footer på hver side.

De sidste 3 sider skal IKKE sidenummereres - dvs. at deres page footer skal være anderledes end de første 12 siders pagefooter

Kan man det?

Jeg har prøvet at indsætte et sektionsskift, men det hjælper ikke - sletter jeg i footer på side 15, slår det igennem på ALLE sider i dokumentet, og ikke kun de sidste 3 som ønsket.

PS: Overskrifter fra samtlige 15 sider skulle gerne være med i min inholdsfortegnelse, blot uden sidetal fra om med side 12.

Hjææælp
Avatar billede martin_moth Mester
23. marts 2005 - 07:57 #1
Prøver lige at læse i http://eksperten.dk/spm/468654
Avatar billede martin_moth Mester
23. marts 2005 - 08:00 #2
Indlæg 23/02-2004 15:45:57 fra catbody i http://eksperten.dk/spm/468654 gav svaret
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 09:29 #3
Ja det kan man.
Du har formentlig indsat-sideskift øverst på side 1 og nederst på side 12, så du nu har to "afsnit".
Indsæt sidetal som du plejer (nemmes med vis-sidehoved/-fod, knappen Indsæt autotekst - side x af y.
Ud igen og ned til side 13
Nu skal du i menylinien:
Indsæt-SIDETAL - format - fjern dullen i "fortsæt fra.." og så er det bare med at eksperimentere med formater og romertal og andet tidrøverpjank.
Det vigtigste af det hele er at du har indsat sektionsskift nok.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 09:34 #4
Jeg har et lille spørgsmål: Moth lægger et link til et svar i eksperten.
Hvor finder du de links? Jeg kan ikke finde nogen databank eller noget arkiv.
Avatar billede martin_moth Mester
23. marts 2005 - 10:21 #5
F.eks. da du klikkede på netop DETTE spørgsmål - da kunne du jo have klikket på alverdens andre spørgsmål, ikke? Alle spørgsmål bliver jo på eksperten - de bliver ikek slettet når de f.eks. bliver besvaret eller lignende.

Så det er bare at bladre efter spørgsmål, og finder du et, åbner du det (som du åbnede dette spørgsmål), og copy-paster stien til spørgsmålet fra adresselinien i internet explorer. Bemærk, at hvert spørgsmål har sin egen adresse (de får hvert et nummer - dette har nr. 602781, som du kan se i adresselinien i din browser.

Men du kan også finde et gammelt besvaret spørgsmål ved at bruge søgefunktionen:

F.eks. søge på spørgsmål i kategorien "Word" der omhandler "sideopsætning":

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Tekstbehandl/Word/?sort=&order=DESC&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=sideops%E6tning&engine=exp

Denne søgefunktion synes jeg i øvrigt er temmelig ringe - mildest talt.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2005 - 23:02 #6
Moth: Nej, jeg abonnerer på nogle grupper, får dem via en af mine hotmails, og er altid vældig imponeret over, at nogle kan huske, at det spørgsmål tidligere har været oppe at vende.
Avatar billede martin_moth Mester
28. marts 2005 - 21:15 #7
Det er ikke nødvendigvis god hukommelse - måske bruger de søgefunktionen, som du også selv kan bruge hvis du vil