Avatar billede alister_crowley Nybegynder
22. marts 2005 - 20:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Standarder for xml/cvs formater ?

Hej

Jeg er ved at lave en XML & CVS reader til min webshop, så kunderne nemmere kan uploade mange produkter på én gang.

Findes der nogle standarder jeg skal bygge mit system efter, eller kan jeg selve bestemme hvordan XML'en skal struktureres ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 20:38 #1
Du kan enten selv bestemme og lave din egen DTD eller schema.

Eller du kan finde en standard oven på XML som passer til dit formål.

Frit valg.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 20:40 #2
Du kan f.eks. checke om Oasis har noget (http://www.oasis-open.org/home/index.php)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 20:44 #3
(vær opmærksom på at de "fine" standarder oven på XML ofte er ret komplekse)
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
23. marts 2005 - 19:23 #4
okay :)

Har også kigget på statens OIOXML_elektronisk_regning_endelig_udgave.pdf
og deres måde at strukture XML dokumenterne minder om min, så det går nok :)

Svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2005 - 19:28 #5
ok